Keresés terméktípus szerint

              Klíma nyomáskapcsoló

              Klíma nyomáskapcsolóKlíma nyomáskapcsoló szabályozza a hűtőközeg nyomását a körfolyamatban, amely a klímát működteti. Az autóklíma ugyanis úgy működik, hogy egy hűtőközeg kering benne, és ez azzal hűti le az utastér levegőjét, hogy átmegy egy expanziós szelepen, folyadékból táguló gázzá változik, ezért lehűl, és részben átveszi a levegő hőjét. Tekintse meg további autó érzékelők, jeladók, kapcsolók, elektronika kínálatunkat!

              A klíma nyomáskapcsoló működése

              A klíma nyomáskapcsoló a klímavezérlő rendszer része, a körfolyamat nagynyomású részén igazítja a nyomást. Értelemszerűen tehát a hűtőközeg-nyomás szabályozására szolgál, s ha ez kritikus értékre ér, az alkatrész kapcsolja ki-be a klímakompresszort. 

              Klíma nyomáskapcsoló hibái és cseréje

              Az autónkban működő légkondicionáló elvileg jól bírja a strapát, de a klíma persze több okból is meghibásodhat, így például szivároghat belőle a hűtőközeg, megsérülhet egy kábel vagy a ventilátor. Akkor valószínű egy nyomáskapcsoló hiba, ha a klíma rendszer nagynyomású részében nem jó a nyomás és a hőmérséklet szabályozás. Ha a klíma elromlott, ne legyintsünk azzal, hogy ráérünk, az autó nélküle is célba ér, főleg ne tegyük ezt nyári melegben. A ma már általában széria felszerelésnek számító autóklíma ugyanis nem csak a kényelmünket szolgálja, hanem a biztonságunkat is azzal, hogy segíti a sofőr jobb koncentrálóképességének megőrzését. 

              Klíma nyomáskapcsoló cseréje esetén nem szökik el a gáz, mert szelepes, ezért, ha elromlott, viszonylag könnyen cserélhető. Alapvetően nincs előre meghatározható élettartama, javítása pedig cserét jelent a gyakorlatban. A klíma nyomáskapcsoló árak típustól függően néhány ezertől csaknem 20 ezerig terjednek. A webáruházban mindenféle autótípushoz kapható nyomáskapcsoló, megtalálható az Opel klíma nyomáskapcsoló éppen úgy, mint az Audi klíma nyomáskapcsoló, a Skoda klíma nyomáskapcsoló vagy éppen a Renault klíma nyomáskapcsoló. Mivel bizonyos modellekben akár a hűtőközeg leengedésére, majd feltöltésére is szükség lehet a cseréhez, érdemes inkább szakértőre bízni a dolgot.

              Mik okozhatják a meghibásodását?

              Gyakori probléma a hozzátartozó gumi tömítőgyűrű teljes elhasználódása. Mivel ilyenkor veszít rugalmasságából, szivárogni kezdhet a hűtőközeg, csökkenni fog a hűtési hatékonyság, s végül zajosabbá válik a kompresszor. Érdemes tehát minőségi alkatrész választani a cseréhez, és a gyártói előírásoknak megfelelő hűtőközeget tölteni a rendszerbe. 

              Ugyanígy gyakori hibaforrás lehet, ha túl sok szennyeződés kerül az alkatrészbe, például kompresszorkopásból eredő részecskék formájában. Nem csak a nyomáskapcsoló érzékenységét gyengíti, de a szenzorház is rongálódhat miatta. Ügyeljen tehát a hűtőközeg, valamint a szűrők rendszeres cseréjére, időnként vizsgálja meg a klímakompresszor kenőanyagszintjét!

              További gondokat okozhat a burkolat tömítettségének megszűnése, mivel ilyenkor további szennyeződés, ráadásul nedvesség is juthat a kapcsolóba. Idővel oxidálódni fognak a csatlakozók, rövidzárlat alakulhat ki, megszorulhatnak a mechanizmus mozgó részei. Ritkábban ugyan, de a csatlakozókat és vezetékeket mechanikus sérülések is érhetik, például elszakadhatnak.

              A klíma nyomáskapcsoló meghibásodásának legnyilvánvalóbb jele, ha egyáltalán nem tudjuk használni a légkondit. Olyankor is gond lehet vele, ha a kompresszor hűtőközeg nélkül is bekapcsol, zavarok jelentkeznek a működésében. A műszerfalon található jelzések felvillanásából, hibakódokból is következtethetünk a kapcsoló tönkre menetelére. Bármelyiket is tapasztalja, minél előbb vigye szervizbe autóját!

              Kérjük válassza ki gépjárműve megfelelő gyártmányát!