AUTÓTÍPUS KERESÉS
KOSÁR TARTALMA
A kosár jelenleg üres

Kovács Autó

Vezérműszíj választása.


Vezérműszíj széles választéka országosan alacsony árakon és kiváló minőségben az alkatreszek.hu webáruházában. Érdemes betartani a csereperiódust és ellenőrizni időnként a szíjakat!

Vezérműszíj hiba a legrosszabb esetben a szakadás, előzzük meg rendszeres ellenőrzésével!

Vezérműszíj elszakadása esetén a motor vezérlése omolhat össze, hiszen ez mozgatja a motorok szelepeit működtető vezérműtengelyt és igen komoly igénybevételnek van kitéve. A vezérműszíj nem egy egyszerű meghajtó szíj, ahol a szíj feszülése, vagyis a súrlódás segítségével történik a meghajtás, hanem egy keresztbordás szíj, ahol ezek a bordák kapaszkodnak a meghajtó bordás kerékbe.


Keresse meg autójához megfelelő vezérműszíjat:


Gyakori gyártmányok

Kevésbé gyakori gyártmányok


Vezérműszíj autójához

A vezérműszíj hiba a vezérműszíj funkciójából szinte magától adódik. A szíj megnyúlhat, a bordák letörhetnek, esetleg csak meglazul a szíj.  Minden esetben az történik, hogy a vezérlés pontatlanná, a csúszás esetén esetlegessé válik. Azt gondolnánk, hogy ezért talán jobb a lánc, mint a vezérműszíj. Arra utal az a tény is, hogy a nagyobb teljesítményű motoroknál most is inkább láncot építenek be. A helyzet azonban az, hogy a mai technológia mellett a vezérműszíj is tökéletesen megfelel a céljának, ha nem romlik el, és a gyakorlatban nem is romlik el gyakrabban, mint a lánc. Mivel ezek a vezérműszíjak kompozit anyagból készülnek, nem nyúlnak, hőállók, nem árt nekik az olaj, vagy a hűtőfolyadék és más agresszív vegyszerek sem. Tekintse meg további kapcsolódó termékeinket is!

Vezérműszíj csere időben!

Vezérműszíj kereső webáruház

Nincs az a vezérműszíj, ami egy idő elteltével, vagy meghatározott kilométerszám után ne érne meg a javításra, ami ilyen esetben már vezérmű szíj csere. Csakhogy egy vezérműszíj csere nem olcsó mulatság, mert vele együtt számos egyéb csatlakozó alkarész is mehet a kukába. Így aztán, amikor vezérműszíj csere következik, érdemes beszerezni egy vezérműszíj szettet, ami jellemzően egy fogasszíj és egy görgő, de van olyan komplett szett is, amely ezen felül két szimmeringet is tartalmaz. Általában azt lehet mondani, hogy kocsitípustól függően ugyan, de 60-90 ezer kilométerenként csukott szemmel lehet dönteni a vezérműszíj cseréről.

Vezérműszíj javítás és beállítás a megfelelő feszesség érdekében!

A vezérműszíj javítás gyakran csak a meglazult vezérműszíj megfeszítését jelenti, ami nem olyan bonyolult, és az erre szolgáló alkatrész segítségével könnyen elvégezhető. Minden egyéb esetben azonban a meghibásodott alkatrész cseréje a helyes eljárás. Ez vonatkozik a görgőkre, a fogasszíjra és a szimmeringekre is. Minden ilyen esetben megfontolandó, hogy ha már, egyik-másik alkatrész ténylegesen meghibásodott, nem éri-e meg egy füst alatt egy komplett vezérműszíj csere lebonyolítása. Egyenként cserélgetve ugyanis az alkatrészeket anyagilag is rosszabbul járhatunk, ugyanis vezérműszíj okozta motorhiba és a javításakor a motor megbontása (szelepszártörés miatt például) drága mulatság.

 

Ne várjuk meg a vezérműszíj szakadás pillanatát, tartsuk be a gyárilag előírt csereperiódust!

Általában 60-80 ezer km futás után érdemes a vezérműszíj cseréje, de ha kevesebbet volt használva 5-6 év után is ajánlott a vezérműszíj csere, mert mint tudjuk a gumi öregszik. A motorvezérlés során már említettük, a forgattyús tengely úgy van összeköttetésben a vezérműtengellyel, hogy meghajtja a vezérműszíjat, az pedig forgatja a vezérműtengelyt, amely a szelepek nyitását és zárását irányítja, vagyis működteti a motort. A dízelmotoroknál bekerül a képbe a befecskendezőszivattyú, de ez itt számunkra nem fontos. Régebben a motoroknál láncot alkalmaztak.

Minőségi hosszabb élettartalmú üvegszál kevlár vezérműszíjak

Vezérműszíj működéseAmióta léteznek igazán korszerű összetett (kompozit) anyagok – üvegszál, kevlár – amelyeknek nem árt a motorolaj vagy a hűtőfolyadék, gyakorlatilag nem nyúlnak, hőállóak, továbbá a motorok is könnyebbé váltak így nem kell akkora erő a megforgatásukhoz, azóta a legtöbb gépkocsiban vezérműszíjat használnak. Ez több évtizedes konstruktőri, mérnöki munka és innovatív technológiák eredménye. A vezérműszíj halkabb, könnyebb, ezek a legfontosabb előnyei. Ez nem jelenti azt, hogy mindenben jobb a láncnál, a különösen erős, „gyorsan ugró” motoroknál továbbra is szívesen alkalmaznak láncot. Ez biztosan nem csúszik meg.

A vezérműszíj előnyei persze nincsenek ingyen. Ellenőrizni kell a feszességét, a karbantartása munkaigényes, időnként cserélni kell.

A korszerűbb motorokban a szelepszárak nem érik el a dugattyút annak felső holtpontján, így nem szükségszerű a szelepszár deformációja vagy törése. Még sem elegendő csupán új vezérműszíjat feltenni. A bonyolult, sokszelepes motorok finombeállítására van szükség, hogy azok produkálják a megfelelő teljesítményt, egyidejűleg, az üzemanyag-takarékosságot és a környezetvédelmi adatokat. Tehát lesz dolog a motorral. Az igazi katasztrófa persze az, amikor a több, vagy az összes szelepet cserélni kell és be kell állítani a teljes motorvezérlést. Ez együtt jár a hengerfej leszerelésével. Ha üresjáratban szakad el a szíj, kisebb a baj, de a megoldás ugyanolyan műveleteket igényel. Károsodhatnak a dugattyúk, de a vezérműtengely is – bár ez ritkán fordul elő.

A vezérműszíj cseréjekor a görgőket (bordáskerekeket) is cserélni kell.

Cserére akkor van szükség, ha a fogak közül több hiányzik, vagy „rágott”, deformálódott, repedezett (mert nem volt már kellően feszes a szíj). Akár egyetlen borda (fog) átugrása indítási és működési hibákat okozhat a korszerű, kényes motoroknál. Csökken a teljesítmény, rossz a motorhang. Arra is figyeljünk, hogy nincsenek-e repedések a vezérműszíj (sima, külső) hátfalán, vagy nem fényes-e a felülete. Soha ne törjük meg a vezérműszíjat. Ilyenkor a hosszanti szálak meggyengülnek, könnyebben el fog szakadni. A görgők (bordáskerekek) kopása azt jelzi, hogy túlzottan feszes a vezérműszíj, ez sem jó.
Összegezve: a vezérműszíj annyira fontos alkatrész, hogy a legjobb, ha a rendszeres ellenőrzését és persze a cseréjét is szakemberre bízzuk. Használt autó vásárlásakor ha nincs számla, szervizkönyv a vezérműszíj cseréjéről, esetleg a kilométeróra sem szűz, jobb cseréltetni a szíjat. Ez a legolcsóbb megoldás, hiszen a vezérműszíj árak nem eget rengetőek. Egy márkásabb vezérműszíj szett is csak pár ezer forint. Webáruházunkban a gates vezérműszíj, contitech vezérműszíj állandó kedvezményes áron rendelhető.