Citroën Xsara
A Citroen Xsara modellt 1997-ben kezdték el gyártani, és 2006-ban állította le a francia vállalat a gyártását. Az autókat nem csak Franciaországban készítették, hanem Kínában, Uruguay-ban, Spanyolországban, sőt még Egyiptomban is. A népszerű modell, Claudia Schiffer reklámozta kezdetben az első modelleket.
Széles motorpalettával ellátott Xsara
Eredetileg egy kisebb családi autónak készült, tervezésekor a Citoren ZX és Peugeot 306 modellek futóművét gondolták tovább. Eleinte három- és ötajtós ferdehátú, valamint ötajtós kombi változatok készültek belőle. A kombi verziót „Brake”, a háromajtósat pedig „Coupé” fantázianéven értékesítették. Ami a dizájnt illeti, sok hasonlóság fedezhető fel a Xsara és nagyobb testvére, a Xantia között. Ami pedig a motorpalettát, 6 típust gyártottak: 1.4, 1.6, 1.8 és 2.0 literes benzinmotorokkal, továbbá 1.6, 1.9 és 2.0 literes hagyományos dízel szívómotorral és turbótöltős dízel motorral szerelteket. Néhány országban, így Portugáliában is, árultak 1.5 literes TUD5 dízelmotorral szerelt modelleket is.
A módosított verzió születése
Az 1998-as év jelentős mérföldkő a modell életében. Írországban megnyerte a „Semperit Irish Car of the Year” címet, illetve ugyanezen év októberében a Párizsi Autókiállításon bemutatták a Xsara Picassót. A kompakt ötajtós egyterű változat rendkívüli népszerűségre tett szert egyedisége miatt. 2000-ben jelentős felújításon esett át a modell. A változtatás leginkább az autó külsejét érintette; a fényszórók méretét növelték, és meghosszabbították a motorháztetőn előre, magának a tetőnek pedig stílusosabb, simább formát kölcsönöztek. Az első lökhárítóba a karosszéria színével megegyező színű ködlámpákat építettek, a hűtőrácsot megnagyobbították. A kupé ráadásul még egy praktikusabb formájú légterelőt is kapott. Ami a belső módosításokat illeti, a vezető kényelmét tartották leginkább szem előtt – ezt igazolják a kormányra áthelyezett audiorendszer vezérlő gombok is.
Az előzőekhez hasonlóan itt is torziós rudat szereltek a hátsó futóműre. Ez a lépés egyaránt az utas kényelmét szolgálta, hiszen ezáltal kényelmesebbé vált az egyenlőtlen felületen történő utazás. Mindemellett még egy megerősített segédvázzal is ellátták a modellt, aminek köszönhetően a karosszéria kevésbé sérülékennyé vált balesetek esetén. Összességében tehát elmondható, hogy a ráncfelvarrott verzió jóval erősebb lett, és kevesebb fogyasztással működött. Mindkét tengelyre tárcsafékek kerültek, a ferdehátú csomagterének nagyságát pedig tovább növelték.
Típus | Évjárat | Alváz |
---|---|---|
XSARA | 1997/04 - 2005/12 | (N1) |
XSARA Break | 1997/10 - 2010/03 | (N2) |
XSARA dobozos/ferdehátú | 1998/05 - 2005/03 | (N3_) |
XSARA dobozos/kombi | 1998/05 - 2005/08 | |
XSARA Kupé | 1998/01 - 2005/04 | (N0) |