Légtelenítő csavarok
A légtelenítő csavar a légtelenítés hagyományos eszköze, amely több fékalkatrészhez is tartozhat. Teljes fék hidraulika kínálatunk ide kattintva tekintheti meg.
A légtelenítő csavarok szerepe a fékrendszerben
Ahhoz, hogy ismertessük a légtelenítő csavar funkcióját a fékrendszerben, először meg kell vizsgálnunk a rendszer működését. A főfékhenger nyomást épít, amit a fékfolyadék továbbít a szerkezetben. Fontos, hogy minden kerékhez eljusson, ebben pedig a fékcsövek segítenek. Alapvetően két típust alkalmaznak a gyártók: gumi, valamint fém fékcsöveket. Előbbiekre azért van szükség, mert a kerekek autózás közben vertikális irányban mozognak, s így muszáj, hogy a cső flexibilis legyen.
Mivel a flexibilis fékcsövek gumiból készülnek, így idővel elöregedhetnek, megrepedezhetnek. Ha ez bekövetkezik, azonnal cseréltesse őket! Bármilyen jellegű fékrendszerjavításról is legyen szó, általában le kell engedni hozzá a fékfolyadékot. Leengedéskor ennek helyén levegő lesz. Mondanunk sem kell tehát, hogy miután feltöltöttük a rendszert az új munkafolyadékkal, légteleníteni kell. A modernebb, újabb modellekben már diagnosztikai szoftverek végzik a folyamatot. Ám, mivel a magyar gépjárműpark meglehetősen idős, így manapság még azért az a jellemzőbb, hogy hagyományos módszerekkel kell légteleníteni a fékrendszert. Erre szolgál a légtelenítő csavar, amit több alkatrészhez is kapcsolódhat. Tartozhat például a fékmunkahengerhez vagy a féknyereghez is.