Hidraulikus egység
Hidraulikus egység a neve az autó fékrendszerét működtető hidraulikus rendszernek, amelynél a fékpedálra gyakorolt nyomást nem rudazat, hanem folyadék közvetíti a fékberendezések felé. Tekintse meg kapcsolódó fék hidraulika alkatrészeinket!
A hidraulikus egység működési elve
A hidraulikus egység működési elve azon alapul, hogy a folyadékok szinte egyáltalán nem összenyomhatók, ezért zárt térben egy folyadékoszlopra gyakorolt erőhatás veszteség és késedelem nélkül a folyadékoszlop másik oldalán is megjelenik. Tehát csövekben tárolt folyadékok nagyon jól elvezetik a fékpedálra gyakorolt nyomást a fékek munkahengereihez, amelyek a fékezéshez szükséges súrlódási erőt biztosítják a kerekek megállításához. A hidraulikus egység fontos eleme a hidraulikus szivattyú, amely a szükséges nyomást állítja elő, mivel az emberi láb által kifejtett erő nem elég a hatékony fékezéshez.
A hidraulikus fékrendszer felépítése és meghibásodása
A hidraulikus fékrendszerben a szivattyú főfékhengere, a fékeknél működő munkahengerek és az ezeket összekötő fékvezetékek és a tényleges fékezést elvégző fékező elemek, fékpofák, fékbetétek, féktárcsák mellett nagyon fontos szerepe van a rendszert kitöltő fékolajnak. Mindenek előtt a jelenlétének, annak, hogy a rendszerből sehol sem távozik ellenőrizetlenül. Ez ugyanis teljesen működésképtelenné teszik a hidraulikus fékrendszert, amelyet minden alkalommal, amikor bármilyen okból megbontottuk, légteleníteni kell.