Kormány összekötő
A kormány összekötő formája a gépkocsi márkájától függ, hogy milyen a mi járművünkben lévő rúd, vagy a végén található gömbcsukló. Úgy működik, hogy a rúdon, amely az első kerekekhez van kapcsolva, fogak találhatók, amelyeket a kormányrúd fogaskerekei mozgatnak, annak megfelelően, hogy a vezető merre tekeri a kormánykereket. További autó felfüggesztés, kormányzás alkatrészek kínálata ide kattintva érhető el.
Kormány összekötő kompletten szerelve gömbfejjel és szilenttel autójához
A kormány összekötő meghibásodása komoly veszélyekkel jár, az autó könnyen lehet irányíthatatlan, ha nem megfelelően működik ez az alkatrész. A kocsiban azonban már egy kis „lógás” is nagy bajt okozhat. Képzeljük, hová vezethet 130 kilométeres, vagy – ne adj Isten -, még nagyobb sebességnél az autópályán a megengedhetőnél néhány centivel nagyobb lötyögés a kormány összekötő esetében. A kormányösszekötő hiba, vagyis a kormányrúd és a csatlakozói, a gömbcsuklók, vagy a fogak hibái oda vezetnek, hogy a kormánykerék mozgatásával adott utasításaink nem érnek célba, vagy nem elég pontosan, így a jármű önállósítja magát.
Kormány összekötő hiba okai
A hiba oka általában az elhasználódás, aminek bekövetkezését nehéz előre megjósolni, mert sok mindentől függ. Mint minden mozgó alkatrésznél a kopás, a deformálódás, ami a súrlódó alkatrészeknél elkerülhetetlen, akármilyen kiváló is a kenésük, az olajozásuk. A kormányösszekötő hiba okok között vannak azonban olyanok is, amelyek elkerülhetők. Ilyenek azok, amelyeket a gépkocsi vezetője okoz. Vegyük a legegyszerűbbet és a leggyakoribbat a kormány összekötő hiba okok közül: magas járda mellett parkolás közben a kerekek elmozdulását a járda akadályozza, de a vezető ezzel nem törődve izomból tekeri a kormánykereket, amivel extrém erőket szabadít a kormány összekötőre és annak minden alkatrészére. Annál is inkább, mert ezt alig veszi észre, hiszen ma már az autók szinte kivétel nélkül kormányrásegítővel kerülnek forgalomba, azaz egy villanymotor a kormánykerékre kifejtett erőnket megsokszorozza, így alig érzékeljük, mekkora a kerék ellenállása.
Javítása autószervizben ajánlott
A kormány összekötő javítás jórészt alkatrészcserét jelent, mivel a kopott alkatrészek eredeti állapota nem állítható helyre. A kormányösszekötő azért elég robusztus, főleg maga a kormányösszekötő rúd, így tényleg nagy dolognak kell történnie, hogy megsérüljön. Mondjuk legalább egy erős ütközésnek, balesetnek. A kormányösszekötő kapcsolódó alkatrészei azonban ennél finomabbak, könnyebben tönkre tudnak menni. A kormány összekötő javítás alapszabálya: otthon ne gányoljuk. A kormányszerkezet, a kormány összekötő olyan része a járműnek, amelynek biztonságos, hibátlan működése csak a fék működésének fontosságával hasonlítható össze. Annál nagyobb baj a kocsival nem történhet, mint amikor nem tudunk megállni, mert nem működik a fék, vagy nem arra megy a jármű, amerre kormányozzuk.