Függőcsapszeg javítókészlet
Noha manapság már főleg gömbfejeket alkalmaznak az autógyártók a futóművekben, régen bizony függőcsapszeg is került az első felfüggesztésbe. Épp ezért valószínűleg az, aki függőcsapszeg készlet rendelése előtt áll, bizony régebbi modellhez nézelődik. Ide kattintva találja webáruházunk teljes autó felfüggesztés, kormányzás kínálatát!
A függőcsapszeg javítókészlet elengedhetetlen az optimális felfüggesztéshez
A függőcsapszeg a felfüggesztést kapcsolja össze a kormánymű bizonyos alkatrészeivel. A gyakorlatban egy nem túl vastag és nem is túl hosszú acélrúdról van szó, melynek belsejében egy vas található. Ebből áll ki a kerék tengelye, alatta és fölötte pedig gyűrűk találhatók, amikben el tud forogni. A kormány eltekerésekor ezen tengely körül fog egy-egy adott irányba forogni az első kerék. A függőcsapszeggel ellátott futóművek meglehetősen igénylik a karbantartást, a kellő kenést. Mivel a tengely a perselyben forog, ezért utóbbi főleg nélkülözhetetlen.
Épp ezért tehát nagyon hasznos lehet a függőcsapszeg javítókészlet, ez ugyanis általában a kenőzsírt is tartalmazza. Nem szabad elhanyagolni a kenést, mivel idővel gyurmás állagúvá válik az anyag. Ha ez bekövetkezik, meg fog szorulni a függőcsapszeg, nagyon nehéz lesz a kormányt elmozdítani. A függőcsapszeg teljes elhasználódása, kopása esetén – ahogy autós berkekben mondják – „táncolni” fog az autó eleje.
Mikor válhat szükségessé a függőcsapszeg javítókészlet használata?
Kimondott élettartammal nem rendelkezik a függőcsapszeg, azonban egy jó minőségű alkatrész átlagosan kb. 50 000 kilométert bír gond nélkül. Természetesen, ha elhanyagolják a zsírozását, akkor ez az élettartam jelentősen rövidülhet. Cseréje meglehetősen komplex és időigényes folyamat, ezért mindenképp bízza autószerelőre a dolgot! Már csak azért is, mert mindenképp autólift kell hozzá, ami nem minden garázsban található meg otthon.
A felfüggesztésben – a tömítések elhasználódásával – idővel víz, nedvesség gyűlhet össze, ami a függőcsapszeg javítókészlet korrodálódását eredményezheti. Korrózióra utaló jel lehet, ha például nehezen kormányozható a kocsi, nagyobb erőre van szükség a megszokottnál az elfordításához. Ugyanígy gyanús lehet, ha csikorog, recseg-ropog az autó menet közben. Ügyeljen az autó rendszeres átvizsgálására és arra, hogy ne legyen túl szennyeződött a szerkezet, ilyenkor ugyanis a szemcsék miatt csiszolódni, kopni fog a függőcsapszeg. Ezt abból észlelheti, ha alkalmanként „elakad” a kormánykerék.
Bármely gyanús jelet is tapasztalja, semmiképp se hunyjon szemet felettük! Azzal a gépkocsi irányíthatatlanná válását kockáztathatja!