Emelők
Emelők nélkül a legegyszerűbb autószerelési munkák jelentős része nem végezhetők el. Már csak ahhoz is emelőre van szükség, hogy kicseréljük a defektes kereket, vagy a nyári gumik helyére téli gumikat együnk fel.
Az emelők funkciója
Az autós emelők alapvető funkciója, hogy a nem ritkán másfél-két tonnás járművet emberi erővel is a szereléshez szükséges magasságra lehessen a földtől felemelni, legalább egy oldalukon. A szervizekben azt látjuk, hogy hidraulikus emelőkkel olyan magasra emelik fel az egész autót, hogy a szerelő kényelmesen, állva is elfér alatta. Az autókban széria tartozékként található emelők azonban úgy vannak konstruálva, hogy gyakorlatilag csak egészen kis magasságba és csak az autó egyik felét emelik fel, a másik a földön marad. Általában éppen olyan magasra csak, hogy kereket lehessen alatta cserélni. Ehhez azonban csak egészen kis emberi erőre van szükség, mivel többszöri áttételen lehet a szükséges erőt kifejteni, és a jármű súlya nagyrészt a földön maradt kerekekre tevődik át.
Az emelők fajtái
Ahány autótípus, annyi emelőfajta fordulhat elő. Vannak amelyek az emelő, az ék, tehát a legősibb erőáttételi technikát alkalmazzák. Olyanok is, ahol a szükséges áttétel egy csavarmenet segítségével valósul meg. Ezeket mind az autósnak saját erőből kell működtetni, ami természetesen nem jelent nagy erőfeszítést. Ma már azonban egyre elterjedtebbek az egyszerű akkumulátoros pneumatikus emelők, ahol az erőt egy motor hozza létre és a megfelelő áttételen keresztül az emeli meg az autót. Ez még az egyébként egyszerű kézi emelőknél is könnyebben használható, de itt is – mint minden emelőnél – a legfontosabb az emelőkar helyes elhelyezése az autó alatt, az erre általában kialakított helyen, továbbá az, hogy emelés közben az autó földön maradt kerekeit úgy rögzítsük, hogy az autó ne tudjon elgurulni.