AUTÓTÍPUS KERESÉS
KOSÁR TARTALMA
A kosár jelenleg üres

Kovács Autó

Autós szerszámok, műszerek - Autódiagnosztika és Járműadatbázis választása.

1996 óta minden Amerikában gyártott és forgalmazott autót egy előírt diagnosztikai rendszerrel (On-Board Diagnostics II) kellett ellátni. Ez egy bizonyos fokú szabványosítást hozott el, az akkor már picit elburjánzó fedélzeti elektronikában. 2001 óta az európai benzines autók, és 2004 óta a dízeleseknél is bevezették. Ez a rendszer figyeli az összes motormenedzsment rendszer működését és aktivitását. Az előírt káros anyag kibocsátás betartásának érdekében még az automata váltó helyes működését is figyeli. Az egységes diagnosztikai rendszer egy trapéz alakú csatlakozót rejt magában, ahova rá tudjuk kötni a megfelelő autódiagnosztikai eszközt. 

 

Az OBD II-es rendszer a járművünket folyamatosan figyeli, és a felmerülő hibákat felismeri és eltárolja. Ha valamilyen hibát észlel, akkor figyelmezteti a sofőrt róla. A műszerfalon egy hibajelző lámpa kigyullad, ilyenkor szükséges a hibakód kiolvasása.  Ezek a hibakódok, vagyis DTC-k (Diagnostic Trouble Codes) felépítése is egy adott előírás szerint történik. Mindig egy betűt, majd egy azt követő négyjegyű számot tartalmaz. A "P" betű az erőátviteli rendszerekre, a "B" betű a karosszériára, a "C" az alvázra, az "U" pedig az egyéb rendszerekre vonatkozik. A számsorból pedig megtudhatjuk, hogy mi is pontosan az adott hiba. Hogy akár otthon is megtudhassuk, hogy mi ez a hiba, ahhoz szükség van egy hibakód olvasóra.

Járműdiagnosztika és Járműadatbázis eszközök a Kovács Autó Alkatrész kínálatban

Még hasznos diagnosztikai eszköz lehet a hibák megelőzésében, egy hőkamera. Megmutatja a hő kiterjedését bármilyen anyagon. Remek diagnosztikai eszköz lehet az autóipar számára, de például az építészet és a vízvezetékszerelés területén is nagyon hasznos.