Autódiagnosztikai műszerek
1996 óta minden Amerikában gyártott és forgalmazott autót egy előírt diagnosztikai rendszerrel (On-Board Diagnostics II) kellett ellátni. Ez egy bizonyos fokú szabványosítást hozott el, az akkor már picit elburjánzó fedélzeti elektronikában. 2001 óta az európai benzines autók, és 2004 óta a dízeleseknél is bevezették. Ez a z autódiagnosztika rendszer figyeli az összes motormenedzsment rendszer működését és aktivitását. Az előírt káros anyag kibocsátás betartásának érdekében még az automata váltó helyes működését is figyeli. Az egységes autódiagnosztika rendszer egy trapéz alakú csatlakozót rejt magában, ahova rá tudjuk kötni a megfelelő autódiagnosztikai eszközt. Webáruházunkban nem csak autódiagnosztikai, de egyéb autós szerszámok, műszerek választéka is elérhető!
Az OBD II-es rendszer a járművünket folyamatosan figyeli, és a felmerülő hibákat felismeri és eltárolja. Ha valamilyen hibát észlel, akkor figyelmezteti a sofőrt róla. A műszerfalon egy hibajelző lámpa kigyullad, ilyenkor szükséges a hibakód kiolvasása. Ezek a hibakódok, vagyis DTC-k (Diagnostic Trouble Codes) felépítése is egy adott előírás szerint történik. Mindig egy betűt, majd egy azt követő négyjegyű számot tartalmaz. A "P" betű az erőátviteli rendszerekre, a "B" betű a karosszériára, a "C" az alvázra, az "U" pedig az egyéb rendszerekre vonatkozik. A számsorból pedig megtudhatjuk, hogy mi is pontosan az adott hiba. Hogy akár otthon is megtudhassuk, hogy mi ez a hiba, ahhoz szükség van egy hibakód olvasóra. Még hasznos autódiagnosztika eszköz lehet a hibák megelőzésében, egy hőkamera. Megmutatja a hő kiterjedését bármilyen anyagon. Remek diagnosztikai eszköz lehet az autóipar számára, de például az építészet és a vízvezetékszerelés területén is nagyon hasznos.