AUTÓTÍPUS KERESÉS
KOSÁR TARTALMA
A kosár jelenleg üres

Kovács Autó

Porlasztócsúcs javítókészlet választása.


Porlasztócsúcs javítókészlet segítségével lehet a legkönnyebben elvégezni a porlasztócsúcs cseréjét, amire egy bizonyos futásteljesítmény elérése után minden mechanikus adagolós dízel motornál szükség lehet.

A porlasztócsúcs működése

A porlasztócsúcs egy kúpos végződésű cső, amelyben egy belső dugattyú helyezkedik el. Ezt egy rugó szorítja a kúpba. Ez a porlasztócsúcs alapállapota, amelyben a kiáramlási nyílás zárva van. Amikor az adagoló üzemanyagot pumpál a csőbe, a gázolaj nyomása felemeli a dugattyút. A rugó előfeszítésével szabályozható, hogy mekkora nyomáson nyisson a porlasztócsúcs. A cső végén a gázolaj porlasztva áramlik a hengerbe. Ha a rugó gyenge, a gázolaj nem porlasztódik el és szúróláng szerűen ég el a hengerben, ami annak tönkremenését okozhatja. Tekintse meg további kapcsolódó termékeinket is!


Keresse meg autójához megfelelő porlasztócsúcs javítókészletet:


Gyakori gyártmányok

Kevésbé gyakori gyártmányok


A porlasztócsúcs hibái

A porlasztócsúcs meghibásodása a motor elégtelen működését okozza. Ennek legkönnyebben felismerhető jele, hogy fekete füst áramlik ki a kipufogó csövön az elégtelen égés miatt. Ugyancsak a porlasztócsúccsal lehet gond, ha a motor hidegen nehezen indul. Erre lehet következtetni akkor is, ha folyamatos túlfogyasztást tapasztalunk. Szinte biztos azonban, hogy 150 ezer km futásteljesítmény után vészesen közeleg a porlasztócsúcs csere időpontja, ami a hagyományos rendszerek esetében néhány tízezer forintos költséget jelenthet, de az új, elektronikus rendszereknél ez lényegesen drágább.