AUTÓTÍPUS KERESÉS
KOSÁR TARTALMA
A kosár jelenleg üres

Kovács Autó

Hűtősapka választása.


Hűtősapka zárja le a hűtő rendszert, itt lehet pótolni a hűtőfolyadékot, ha út közben gond adódott, mondjuk felforrt a hűtőfolyadék. Hajlamosak vagyunk azt hinni, hogy ez egy nagyon egyszerű alkatrész, de ez nincs így, és a használatával is vigyázni kell.

A hűtősapka egy bajonetzáras kupak, amelyben még szelepek is vannak

Bizony, még a hűtősapka, pontosabban a szelepei is elromolhatnak és előfordulhat, hogy pont emiatt forr fel a hűtőfolyadék. A hűtősapkában két szelep is van, a kisebb lefelé nyílik, ha túl kicsi a nyomás, a másik felfelé túl nagy nyomás esetén.


Keresse meg autójához megfelelő hűtősapkát:


Gyakori gyártmányok

Kevésbé gyakori gyártmányok


Van olyan hűtősapka is, amelyben a kisebbik szelepet nem tartja alaphelyzetben zárva egy rugó, ezért a hűtőben atmoszférikus nyomás van mindaddig, míg a gőzképződés meg nem indul. Akkor a kiáramló gőz magával rántja a szelepet, s az lezár. A korszerű motorok 100 °C feletti hőmérsékleten működnek és ez csak túlnyomás és megfelelő hűtőfolyadék mellett lehetséges. A nyomás alatt működő rendszerben keringő hűtőfolyadék hőmérséklete elérheti akár a 120°C-t is forrás nélkül. Tekintse további kapcsolódó termékeinket is!

Vigyázzunk a hűtősapka levételével

A hűtőrendszerben a túlnyomás nagyjából plusz 1 atmoszféra ha a motor meleg, akkor is, ha éppen megálltunk a hűtőfolyadék forrása miatt. A hűtősapka meglazításával a túlnyomás azonnal kilőné a kezünkből a sapkát, és a forró gőz is kilövelne, ami komoly égési sérüléseket okozhat. Ezért tilos a rendszert megnyitni, amíg a motor és vele a víz nem hűlt le. Ráadásul a rendszerben lévő fagyálló keverék mérgező, irritálja a bőrt, károsítja a környezetet és még a fényezést is megtámadhatja. A hűtőrendszer karbantartására oda kell figyelni, a meghibásodásokat és a baleseteket leggyakrabban a hanyag tulajdonosok okozzák. A hűtősapka állapotát is rendszeresen ellenőrizni kell!