AUTÓTÍPUS KERESÉS
KOSÁR TARTALMA
A kosár jelenleg üres

Kovács Autó

Trapézgömbfej választása.


Trapézgömbfej (alsó lengőkar gömbfej, talpasgömbfej) gondoskodik a futóműben az úgynevezett csonkállvány és az alsó lengőkar összekapcsolásáról úgy, hogy azok egymáshoz képest elmozdulhassanak.

A trapézgömbfej, más néven talpas gömbfej funkciója az autó működésében.

A trapézgömbfej feladta az alkatrészek összekapcsolása mellett az, hogy a csonkállvány szabadon elfordulhasson úgy, hogy közben az összeköttetés nem szakad meg. Ez azzal jár, hogy erős mechanikai hatásnak van kitéve, egy idő után elhasználódik, de még el is törhet.


Keresse meg autójához megfelelő trapézgömbfejt:


Gyakori gyártmányok

Kevésbé gyakori gyártmányok


Ha elkopik, akkor lógni kezd, és ez okozhat kopogó hangot. A trapézgömbfej kopása a gépjármű nehezebb irányíthatóságához vezethet, és bizonytalan futást, rossz úttartást idézhet elő. Tekintse meg további kapcsolódó termékeinket is!

A trapézgömbfej nem javítható, a trapézgömbfej hibáját csak újra cseréléssel lehet orvosolni.

Trapézgömbfej autóalkatrész keresőtrapézgömbfej, lengőkargömbfej, talpasgömbfej kereső

A trapézgömbfej nem javítható, a trapézgömbfej hibáját csak cserével lehet kiküszöbölni. Cseréje a legtöbb gépkocsinál nem túlzottan bonyolult művelet, ezért általában a szervizekben csak 1-2 munkaóra számolható el rá, így nem tartozik a legdrágább javítási munkák közé. A trapézgömbfej lecserélése után mindenképpen szükség van a futómű beállítására, mert a futóműszerkezetet az új trapézgömbfejhez kell igazítani, hogy a jármű menet közben stabilan, biztosan fusson az úton.

A trapézgömbfej az összetett futómű szerkezetének erősen igénybe vett része, kopik és ha elhasználódott idővel ezt is cserélni kell autónkban általában a gömbcsuklókkal együtt. Összegyűjtöttünk néhány hasznos információt vásárlóinknak, miért is fontos ezeknek az alkatrészeknek az ellenőrzése.

A trapézgömbfej szerepe a futómű bonyolult szerkezetében.

Az alvázhoz képest függőleges irányban is el tudjon mozdulni (rugózás, lengéscsillapítás), illetve el is tudjon fordulni (kormányzás), és körbe is tudjon forogni (hajtás, menet) az a kerék. Mindezt a féltengelyen kívül a különböző karok, gömbfejek, stabilizátorok biztosítják. Aki ért hozzá, az pontosan tudja, hogy mire szolgál a "lengését" biztosító kar, amelynek (talpas gömbfeje) trapézgömbfej van. Ezt tartós (neoprén) gumiból készült tok (ház) is körbeveszi, ez tartja meg belül a kenőanyagot (a teflonfelület és a speciális zsír biztosítja a könnyű elmozdulást). Aztán van a trapézgömbfej (lengőkargömbfej, talpasgömbfej néven is említik), ez az alsó lengőkar trapézgömbfeje. És van még a stabilizátor (a hosszstabilizátor rúd) gömbfeje, más néven a stabilizátor gömbfej. Ez kanyarban fogja a futóművet, nem enged kilengést, növeli a menetstabilitást.

trapézgömbfej, lengőkargömbfej, talpasgömbfej webáruház kedvező árakon

Érdemes beteartani a szervizkönyv által előírt futómű ellenőrzést, trapézgömbfej, lengőkargömbfej, talpasgömbfej cserét.

Futómű hiba jele hallható és és érezhető vezetés közben, ilyenkor érdemes szervizben elvégezni egy futómű diagnosztikát, állítást. Kormányműnél a trapézgömbfej mellett még ott van a kormányösszekötő gömbcsukló, amelyhez az axiálrúd csatlakozik. És még beszélhetnénk a különböző szilentek világáról. Mindezekről azt kell tudni, hogy nem is gondolunk rájuk, amíg nem hallunk furcsa kopogást „onnan a kerekektől”, ami egyenetlen úton erősödik. És egy trapézgömbfej se javúl meg magától! Ha egyszer megemelik az autót, könnyen ellenőrizhető az összes említett szerkezet, alkatrész, vagyis a trapézgömbfej, lengőkargömbfej, talpasgömbfej is. Vizsga előtt ez kötelező, át sem megy a kocsi, ha nincs rendben a futómű.

A szervizkönyvek elő is írják a futómű időszakos ellenőrzését, de a trapézgömbfejek cseréje tényleg nem a 15 ezer kilométerenként mindig kell kategória.

A trapézgömbfej általában 100-120 ezer kilométer után használódik csak el. Ezek az alkatrészek, ha egyszer már kopognak, nem javíthatók. Van amit jobb „rendszerben”, egyidejűleg elöl vagy hátul, vagy akár minden keréknél cserélni. Egyes típusoknál a gyártó nem is teszi lehetővé, hogy külön legyen cserélve a kar és a trapézgömbfej, eleve együtt van a két alkatrész. A beavatkozás futómű-ellenőrzést igényel, első tengely trapézgömbfej cserék után egyenesen kötelező a futóművet állítani. Így itt tényleg nem túlzás: az olcsóbb megoldás szinte biztosan a drágább lehet. A biztonságról nem is beszélve. Ha kopog valami a futóműben, irány a szerviz. A felsorolások ne tévesszék, ugyanarról az alkatrészről van szó trapézgömbfej, lengőkargömbfej talpasgömbfej esetén is.