Keresés terméktípus szerint

              Kerékagy

              KerékagyKerékagy, ami körül – ha nem is a világ – de a gépkocsi kereke forog, rögzíti a kereket a vázhoz, legfőbb elemei a csapágy és a kerék tengelye. Teljes autó felfüggesztés, kormányzás autóalkatrész kínálatunk itt érhető el.

              Kerékagy kereső autójához, hogy a kerekek stabilan forogjanak!

              Nem titok a műszakilag legkevésbé tájékozott gépkocsi tulajdonosok előtt sem, hogy minden járműnek elől és hátul vannak kerekei, általában kettő-kettő. Ezekben autókerékagy dolgozik, minden kerékhez egy-egy. A hátsó tengely és a hátsó kerékagy, a benne lévő csapágyakkal az útviszonyoktól és a jármű terhelésétől függően nagy mechanikai igénybevételnek vannak kitéve. Természetesen a sebesség is közrejátszik abban, milyen terhelést kénytelen elviselni a tengely és a kerékagy. Egy tengelytörés nagy sebességnél végzetes következménnyel járhat a jármű utasai számára. Csak ritkán szokott bekövetkezni, extrém körülmények hatására. Ilyen lehet egy váratlanul mély gödör az aszfaltban, ha abba a jármű nagy sebességgel belehajt. Legtöbb esetben ezeket a kerékagy kompenzálja, és olcsóbb is a kerékagyat cserélni.

              A leggyakoribb meghibásodási okok

              A kerékagy leggyakrabban tönkremenő eleme kétség kívül a kerékcsapágy. Legtöbbször a tömítés elszakadása szokott gondot okozni – ha ez megtörténik, szennyeződések és nedvesség juthat a kerékagy belső elemeibe, mi több, még a kenőanyag is távozhat belőle. Így tehát, ha baja esik a tömítésnek, a kerékcsapágy felülete idő előtt fog elkopni. Ugyanilyen hatása lehet annak is, ha nem megfelelő a zsírzóanyag mennyisége vagy minősége. Emellett figyelni kell még a kerékagy csapágyának szakszerű beszerelésére, ellenkező esetben idejekorán mehet tönkre a szerkezet. Ügyeljünk tehát rá, hogy ne húzzuk meg túlságosan, vagy ellenkezőleg túl lazán, ugyanígy fontos a hézagok optimális beállítása.

              A helyesen megválasztott vezetési stílussal hosszabbíthatunk a kerékagy élettartamán: kerüljük a nagy kátyúkat, pláne nagyobb sebességnél, utóbbi a kanyarodásnál sem tesz jót az alkatrésznek. A pocsolyákat is érdemes elkerülni a nedvesség rákerülésének megelőzéséhez. A gyakori hirtelen megindulás és fékezés egyaránt deformálhatja a kerékagy testét. Maga az agy szerencsére nem olyan sűrűn megy tönkre. Leginkább a sofőrök saját hibájából szokott előfordulni, például, amikor figyelmen kívül hagyják autójuk működési szabályait, s emiatt megcsavarodik a csapágy szerelési helye. Ugyanígy veszélyes lehet, ha nem az autónak megfelelő, műszaki előírásaihoz pontosan illeszkedő alkatrészeket szerelnek be.

              Miből lehet tudni, hogy odavan a kerékagy?

              Nincs minden veszve, hiszen a kerékagy tönkremenetelének vannak fokozatosan komolyodó jelei, amikből észlelhetjük, ha gond van. Ilyen a futómű zajossága, kopogása vezetés közben vagy a feltűnő „morgás” kanyarodásnál. Gyanús lehet még, ha a tárcsa túlságosan felmelegedik, továbbá ha érezhetően csökken a kocsi sebessége. A régebbi (1990-es években és azelőtt gyártott) modellekben a kerékagy élettartama optimális körülmények között kb. 350-400 000 kilométer, míg a mai modellek esetében inkább 100 000 kilométer körül mozog. Amennyiben a kerékagy alkatrészeinek komolyabb kopását tapasztalja, mindenképp nézesse meg, szükség esetén pedig cseréltesse ki!

              Kérjük válassza ki gépjárműve megfelelő gyártmányát!