AUTÓTÍPUS KERESÉS
KOSÁR TARTALMA
A kosár jelenleg üres

Kovács Autó

Fordulatszám érzékelő, kézikapcsolású váltó választása.


Fordulatszám érzékelő, kézikapcsolású váltó: fogalmak, amelyek a legkorszerűbb, kettős tengelykapcsolóval rendelkező, fokozatkapcsolású szinkron sebességváltóknál fordulnak elő.

A fordulatszám érzékelő, kézikapcsolású váltó működése

A fordulatszám érzékelő, a kézikapcsolású váltó együtt mára már nem a sebességváltók technikai netovábbja, de még bőven a nagyon korszerű, modern megoldások közé sorolható. Itt két egymás mellett működő tengelykapcsolót találunk. Ezek működésének lényege, hogy amíg az egyik behajtó tengely a motorhoz van kötve, addig a másik tengelyen is bekapcsolható a fokozat, de azon nyomatékátvitel nem történik. Sebességváltáskor az egyik összekapcsol, a másik ezzel egy időben szétkapcsol. Ezt a folyamatot nagyon pontosan és gondosan kell irányítani, amiben nagy segítséget jelent a kézi kapcsolású váltó esetében is a fordulatszám érzékelő.


Keresse meg az autójához megfelelő fordulatszám érzékelő, kézikapcsolású váltót:


Gyakori gyártmányok

Kevésbé gyakori gyártmányok


Fordulatszám érzékelők a sebességváltásnál

Fordulatszám érzékelő kézi kapcsolású váltó esetében is szükséges, mégpedig nem is egy. Egy átlagos kézi sebességváltónál 5 ilyen érzékelőt szokásos felszerelni. Egy darabot a sebességváltó bemeneténél, kettőt-kettőt pedig a tengelykapcsoló kimeneténél, illetve a két sebességváltó kihajtó tengelyen. Ezeken kívül még számos egyéb érzékelők és jeladók is segítik a rendszer működését. Így például nyomásszenzorok és hőmérséklet szenzorok is. Az ilyen kézikapcsolású váltó esetében a Hull rendszerű fordulatszám érzékelők esetenként meghibásodhatnak, ami veszélybe sodorja rendszert, ezért ki kell őket cserélni, mivel olyan kompakt alkatrészről van szó, melyeket nem szokás, de nem is lehet javítani.