AUTÓTÍPUS KERESÉS
KOSÁR TARTALMA
A kosár jelenleg üres

Kovács Autó

Walker

Walker kipufogó alkatrészek, kipufogócső, katalizátor, első - középső - hátsó dob, bilincs, felfüggesztő, tömítés és szerelékek

 

Walker kipufogó alkatrész webáruház

 

Az európaiak 70%-a számára a járművek károsanyag-kibocsátása jelenti a legnagyobb környezetvédelmi aggodalmat. Ezért fontos a jó katalizátor használata autóinkban, hisz ez az összes környezetvédelmi eszköznél hatékonyabban, akár 99%-kal csökkenti a motorból származó káros anyagok kijutását.
A Walker márkanév onnan lehet ismerős, hogy a típus specifikus benzines katalizátorok gyártása, illetve a diesel részecskeszűrők kereskedelmi forgalomba hozatala ehhez a névhez fűződik. Autónk kipufogó rendszere helyéből és funkciójából adódóan, az egyik legnagyobb terhelésnek kitett eleme. Szigorú környezetvédelmi előírásoknak kell megfelelnie, miközben olyan szélsőséges hatásokat kell kibírnia, mint a nagymértékű és gyors hőmérséklet-ingadozás, erős rázkódás, korrózió és egyéb külső károsító elemek, mint a kő, sár, padka, só, stb. Azért dolgoznak a Walker mérnökei és más alkalmazottjai, hogy autójának ez a rendszere megbízhatóan működjön, hisz termékeik gyári minőségűek. 1963 óta tölti be úttörő szerepét a katalizátorok piacán, ennek immár 80 éve. Ha a Monroe-t ismeri, akkor tudja, hogy milyen minőségű márkák tartoznak a TENNECO csoporthoz – hisz a Monroe és a Walker is a nagy múltú csoport tagjai.

 

Legnépszerűbb Walker alkatrészek webáruházunkban:

  • Hátsó dob
  • Kipufogó cső
  • Középső dob
  • Katalizátor
  • Szerelék készlet
  • Szerelékek
  • Kipufogó felfüggesztő
  • Kipufogó leömlő cső tömítés
  • Első dob
  • Bilincsek
Keresse meg az autójához megfelelő Walker kipufogó alkatrészeket:
Irány a bolt
 

Gyári minőségű Walker kipufogó alkatrészek

 

A Walker a benzin- és dízelmotorokhoz egyaránt széles termékpalettát gyárt a katalizátorok terén.

Hálózatuk több mint 25 európai országban van jelen, és szerte a világon több mint 80 gyárat és 24 fejlesztő központot tudhat a magáénak, s több mint 21 000 embernek biztosít munkalehetőséget. Így már érthető, hogy olyan autó nem sok létezik, melyhez ne lenne Walker kipufogó, ezzel a vásárlók igényeinek teljes körű kiszolgálását megteremtve. Gyári beszállítóként és utángyártott alkatrész előállítóként is már több mint tíz éve őrzi piacvezető szerepét. Íme, néhány modell, melynél a gyári felszereltség Walker katalizátorral történik: Fiat Seicento, Citroen Berlingo, Peugeot 306, Volkswagen Transporter, Renault Laguna, Renault Clio és Seat Toledo. A Walker termékeit a felső kategóriás kifogástalan minőség, a versenyképes ár és a piacon hozzáférhető legszélesebb termékskála jellemzi. A Walker kipufogó rendszerei mivel gyári minőségűek, így a termékek ellennyomás szintje is gyári értékű. Ez azért fontos, mert a pontos ellennyomásnál érhetjük el, a következőket: optimális égésnél a jármű maximális teljesítmény leadással és minimális fogyasztással üzemel, s eközben minimalizálja a károsanyag-kibocsátást és a zajszennyezést egyaránt. Amennyiben járművében a katalizátor nem megfelelő ellennyomással működik, a katalizátorbetét és az autó is rongálódhat, s mindezek mellett még a környezet is szennyeződik, és az egészségünk is károsul. Manapság az utakon közlekedő autóknak minimum a fele katalizátorral üzemel, hiszen a motorból származó károsanyag-kibocsátás csökkentésének ez a leghatékonyabb módja. Európában idén 20 éve, hogy minden új benzinüzemű járműben és 1997 óta minden dízelüzemű járműben kötelező alkatrész. Ez kedvezett az utángyártott katalizátorok piacának.

Walker kipufogódob

100% STRUKTURÁLIS ROZSDAMENTES ACÉL KIVITEL! HÁROMSZOR HOSSZABB IDEIG ÁLL ELLEN A ROZSDÁSODÁSNAK A PRÉMIUM ALUMÍNIUM BORÍTÁSA, MINT A VERSENYTÁRSAI!

Walker kipufogódob

 

1. Fonott zárt fejek segítenek ellenállni a repedések kialakulásának.
2. Hidas kialakítások, szerkezeti szilárdság és a hosszú élettartalom.
3. Tartós belső válaszfalak nagyobb belső szerkezeti stabilitást és a hosszú élettartalmat biztosítanak.
4. A belső héj és a külső burkolat elhelyezése között az illesztéseknél 180 fokban szétterülő zárt varrások a maximális tartósság érdekében.
5. Erős, OE stílusú belső ponthegesztések javítják a szerkezeti stabilitást és növelik az élettartalmat.
6. OE-stílusú lamellás cső technológia csökkenti a motor kibocsátási zajszintjét.
7. OE-stílusú kupolás fej is segít csökkenteni a kisugárzott zaj szintjét.
8. CRF (teljes üvegszálas bélés) optimális OE minőségű akusztikát biztosít.
9. A teljes belső vízelvezető rendszer megakadályozza a kondenzvíz savak összegyűlését a partíciók között, vagy a hangtompító fejben.
10. A belső cső mechanikusan csatlakozik a szabadon lebegő partícióhoz, hogy kitágulás és összehúzódás során a hőmérséklet változásra ne károsodjon. Ez a különleges design segít kiküszöbölni a ponthegesztések törését és az azt követő részben torzítást, kilazult részek zaj problémáit.

 

Minden alumíniumbevonatú acél azonos minőségű?

 

Természetesen nem. A korrózióállóság mértéke a rétegelt acélt védő alumíniumréteg vastagságától függ. A vásárolt alumíniumbevonatú acél minőségét úgy állapíthatjuk meg, hogy megvizsgáljuk a gyártó által megadott számot, amely a rétegelt acél egy négyzetméterére eső alumínium védőréteg gramban meghatározott tömegét mutatja. Ezt a számot az 2egyrétegű" vagy "kétrétegű" szó követi, amely azt jelzi, hogy az acél egyik vagy mindkét oldalát védi e alumínium réteg. Tehát a "120gr/négyzetméter kétrétegű" jelzés azt jelenti, hogy az alumíniumozott acél mindkét oldalát 120 gramm aluminium borítja. ( Az ilyen jó minőségű alumíniumbevonatú acélt az eredeti alkatrészeket gyártók használják a kereskedelmi forgalomba hozott termékeikhez, valamint az utángyártók a homologizált gyártáshoz. A "120 gr/negyzetméter egyrétegű" jelzés viszont azt mutatja, hogy az acél négyzetméterenként 120 gramm alumínium borítja, de csak az egyik oldalon (azaz éppen feleannyi az alumíniumtartalma, mint az előző példában). Emiatt a rétegelt acél egyik oldala nem részesül extra korrózióvédelemben.

 

 

A kipufogórendszer gyártásánál általában milyen alumíniumbevonatú acélt használnak, és hogyan befolyásolja a felhasznált anyag az alkatrész élettartamát?

 

Az új Walker Quality Plus amely kétrétegű alumínium acélból készül ( 0,7 mm vastagságú 120 gr/négyzetméter aluminium bevonatú acél). Az alumínium sokkal többe kerül, mint a rétegelt acél, tehát minél alacsonyabb az aluminium bevonatú acél minősége (minél kevesebb alumíniumot tartalmaz), annál olcsóbb, és annál hamarabb is rozsdásodik, veszélybe sodorva ezzel a jármű más rendszereit, és csökkentve a motor általános teljesítményét is.

 


Walker katalizátor

A katalizátor alakítja át a káros anyagot a kipufogógáz kibocsájtás során, amit egy belső égésű motor termel. A kipufogó gázt kevésbé ártalmas elemekké alakítja: H2O (víz), CO2 (szén-dioxid) és N2 (nitrogén). Ennek a konverzió elvégzéséhez a katalizátorban működik egy vezérlő PCM (Powertrain modul) és az egyéb károsanyag-kibocsátást szabályozó berendezés. OBDII (On-Board Diagnostics 2. változat) figyelemmel kíséri a károsanyag-kibocsátást szabályozó berendezéseket, és visszajelzést ad a működés állapotáról.

Walker katalizátor

A katalizátor nemesfémtartalom vizsgálata


Ezt a tesztet csak a katalizátorok esetében végezzük el, és a vizsgálat alapján határozzuk meg, hogy a katalizátor magja mennyi nemesfémet (platinát, ródiumot, palládiumot) tartalmaz. Ez a vizsgálat garantálja a gépkocsihasználó számára, hogy a katalizátor nemesfémtartalma megfelel az Európai Környezetvédelmi Szabályzatban előírt mennyiségnek, s ez által képes a káros kipufogógázokat nem szennyező gázzá alakítani. A jármű használója számára is biztosítékot jelent, hogy a pénzéért azt kapja, ami jár neki, hiszen egyes nemesfémek nagyon sokba kerülnek. A vizsgálat során a katalizátor magját (amelyben a nemesfémek találhatók), savas oldatba helyezik, és a teszt elvégzéséhez szükséges ideig benne hagyják. A savas oldat hatására a nemesfémek kiválnak a magból, ezután a fémek súlyát külön-külön megmérik, és így határozzák meg a mag térfogatához viszonyított százalékarányukat. Az ilyen termék vásárlásakor különleges figyelemmel kell eljárnunk, és meg kell bizonyosodnunk róla, hogy a katalizátor valóban homologizált (figyelmesen olvassuk el a homologizációs kódokat, és kérjük a homologizációs dokumentumokat). Általában az univerzális katalizátorok nemesfémtartalma jóval alacsonyabb ( kb. ötödrésze a homologizált termékek nemesfémtartalmának), emiatt az ilyen termékeknek általában az ellennyomási szintje sem megfelelő, mert nem egy konkrét motortípushoz tervezték őket. Ennek következtében, amint a korábbi példákban is láthattuk, csökken a motor teljesítménye, növekszik a fogyasztása, és a többi motoralkatrész is megrongálódhat.



Hogyan állapíthatjuk meg, hogy homologizált-e a kipufogódob vagy a katalizátor?



A katalizátor vagy a kipufogódob európai uniós homologizáltságáról úgy győződhetünk meg, hogy ellenőrizzük a termék burkolatának alsó részén található homologizációs kódot. A kódnak mindig az említett helyen kell lennie, mert az állami gépjárművet műszaki vizsga során is ellenőrzik. Mindig meg kell bizonyosodnunk arról is, hogy a kipufogódob vagy katalizátor rendelkezik-e a megfelelő homologizációs tanúsítványokkal. Ezeket az iratokat mind a műszaki vizsgaközpont munkatársai, mind a gépkocsi használói bármikor kérhetik.
Meg kell jegyeznünk, hogy a homologizációs kód szabványos, azaz összetétele, helye és mérete mindig megfelel a vonatkozó európai előírásoknak, és nem lehet megváltoztatni. Ennek köszönhetően könnyen meg tudjuk különböztetni egymástól a homologizált és a nem homologizált kipufogódobokat és katalizátorokat, s így elég ha arra emlékszünk, hogy a kipufogó-rendszerek és katalizátorok számára három érvényes homologizációs kód létezik, és ezek a következő módon azonosíthatók: kipufogódobok homologizációja (fontos, hogy a számok egymás után, egyenes sorban helyezkednek el. Az "e" kisbetű (nem nagybetű) és mindig a rubrikában található, az ország azonosítószámával együtt. Ha az elhelyezkedésük nem ilyen, akkor hamis a homologizációs kód.

 

A katalizátorok is elromolhatnak, nézzük ennek három lehetséges okát


1. Belső sérülés, mely a katalizátorra ható vibráció és az ütések során keletkezhet

2. Megolvad a katalizátor. Ez több okból előfordulhat:

- az autót tolással indították be,

- a kevés üzemanyag,

- a magas levegő-üzemanyag arány - hisz az az üzemanyag, mely nem ég el, keresztülhalad a kipufogócsonkon, és 4000C-ig melegedve éri el a katalizátort. Sajnos ilyen hőmérsékletnél üzemanyag azonnal meggyullad megolvasztva a katalizátorban lévő kerámiát.

3. Elhasználódik a katalizátor, hisz minden használatban lévő alkatrész egy idő után erre a sorsra jut. A katalizátor elöregedésének is több oka lehet, köztük a lambda szenzor elhasználódása, az adalékokból vagy az ólmozott üzemanyagból származó szennyezések. Sajnos ha ez történik, nincs más lehetőség, új katalizátort kell autónkba szereltetni. Mégis miért a Walker termékei a legjobbak a választáskor? Mert mint azt már olvashatták, úttörő a katalizátorok piacán, és komplett megoldást nyújt azoknak, akik szeretnék óvni környezetüket.

A Walker a lambda szenzorok és a csatlakozó vezetékek piacán is teljes választékot kínál, s mivel a lambda szenzor biztosítja a motor üzemanyag- és levegőellátásának megfelelő ellenőrzését ezért fontos, hogy mindig jó minőséget válasszunk. A Walker cserealkatrészei könnyen csatlakoztathatók, éppen úgy, mint a közvetlen felszerelésű gyári alkatrészek.

Néhány érv a Walker mellett:

- A belső kitöltőanyag maximálisra növeli a magas hőmérséklet és a monolit vibráció elleni védelmet,

- A be- és kimeneti tölcsérek megoldják a kipufogógázok egyenletes eloszlását a monolit egész felületén és a rendszer ellennyomását is csökkenti,
- Mivel a burkolat kiváló minőségű, a rendszer élettartamának megnövekedését biztosítja és a magas hőmérséklet ellen is véd,
- Végül, de nem utolsó sorban a monolit (ami tulajdonképpen a rendszer szíve) rádiumot, platinát és palládiumot tartalmaz. Ezen nemesfémek magas hőmérsékleten átalakítják a káros gázokat olyan elemekké, melyek a környezetet már nem szennyezik. Mivel a Walker a katalizátorok 90%-ába kerámia monolitot szerel (mint ahogy a gyári katalizátorok is készülnek) ez egy jó választás.