AUTÓTÍPUS KERESÉS
KOSÁR TARTALMA
A kosár jelenleg üres

Kovács Autó

A Volvo lehet a kínai autógyártás európai falova

Az autóipar nagyjai minimum 70, vagy 80, de egyesek már a 100. születésnapjukat ünneplik kellő pompával, és bár az elmúlt évtizedek alatt az autógyártás is sokat változott, újak szinte alig tudtak a labdába rúgni eddig. Lehet, hogy ez most megváltozik.

Az első fecskék és nem csak a Tesla

A sok új autóipari vállalkozás közül az elmúlt évtizedekben egynek sem sikerült felvenni a versenyt a történelmi nagyokkal, a régi gyártókkal, a nagy nevekkel. Az első sikeres próbálkozás a Tesla lehet, amely szinte a semmiből vált komoly vetélytársává a hagyományos autóipari cégeknek. Ilyenné válhat rajta kívül a Lynk & Co., amely a kínai Geely-konszern európai alapítású cége. A Lynk & Co. nagy tervekkel rukkolt elő. A feltörekvő kínai autógyár 8 modell folyamatos gyártását tervezi, és minden évben egy új modellel rukkolnának elő, amivel hamarosan el fogják érni az évi félmillió darabos eladási nagyságot. Ez a szám még a hatalmas kínai piacon sem tartható fenn, ha a kocsik nem kerülnek forgalomba más országokban is. Csakhogy eddig kínai autónak még nem sikerült betörnie sem az európai, sem az amerikai piacra.

Volvoba kapaszkodnak a kínaiak

A kínaiak a Volvóba kapaszkodnak

A Lynk & Co. most az európai piacra való betöréssel próbálkozik, mégpedig úgy, hogy a Volvo alvázak és felépítmények biztonsági és variálhatósági képességeire alapozza a saját modelljét. A kínai autóknak nem sikerült megvetni a lábukat a világ két legnagyobb autópiacán, Európában és az Egyesült Államokban, mert képtelenek voltak megfelelni az ott érvényes biztonsági követelmények támasztotta igényeknek. A trójai falovat tehát Volvónak hívják. A kínaiak a skandináv mintaautó CMA alvázára az ismert 40-es sorozat, az S40, V40 és a XC40 modelljeire építenek, mivel a svédek már jó régen képesek, biztonságos és luxus kategóriás autókat tervezni és gyártani. Ezzel pont azt garantálják a kínaiak számára, aminek hiányában eddig elzárva maradtak előttük a fejlett világ autópiacai. Az egykori Volvo fő dizájnfelelőst is megvették, és a motorháztető alatt Volvo motor fogja az erőt szolgáltatni. A legutóbbi sanghaji autókiállításon még csak a tanulmánypéldány vonult fel, de még idén megjelenik Kína 100 legnagyobb városának utcáin a széria változat is. A tervek szerint legkorábban 2019-ben jelenhet meg a márka Európában.