AUTÓTÍPUS KERESÉS
KOSÁR TARTALMA
A kosár jelenleg üres

Kovács Autó

A Volkswagen bízik a dízeltechnológia reneszánszában

Európában a dízeles autók értékesítése tavaly nyolc százalékkal csökkent, 2011-hez képest pedig a részarányuk az új autók eladásában tizenegy százalékkal esett vissza. A Volkswagen AG vezérigazgatója szerint az autógyáraknak pont az ilyen problémák megoldása a feladata.

 

Fejlesztés vagy büntetés?

 

A dízelautók csökkenő népszerűsége keresztülhúzta az autógyártók számításait az szigorodó uniós szén-dioxid-kibocsátási normák teljesítésére a hatékony üzemanyag-hasznosítású dízeltechnológia alkalmazásával. Az MTI szerint az iparági vezetők most igen nehéz döntés előtt állnak: vagy a meglévő dízeles modelljeik fejlesztésébe fognak bele, mindezt óriási költségek árán, vagy ezentúl kevesebbet tudnak majd értékesíteni jövedelmező modelljeikből, és százmillió eurós büntetésre számíthatnak, hogy nem tudják teljesíteni az adott normákat. A dízelmotorok több nitrogén-oxidot és koromrészecskét bocsátanak ki, mint a benzinesek, viszont üzemanyag-felhasználási hatékonyságuknak köszönhetően ezzel együtt is kulcsfontosságú szerepet töltenek be az üvegházhatást okozó gázok kibocsátásának csökkentésében. Azonban egyre több vevő mond le dízelautó vásárlásáról, így a gyárak számára kérdésessé vált a 2020–2021-ben életbe lépő új, szigorúbb uniós emissziós normák teljesíthetősége.

A Volkswagen, mint egyik legnagyobb gyártó

Probléma már van. Megoldás is lesz?

 

Európában a dízeles autók értékesítése nyolc százalékkal csökkent tavaly, részarányuk az új autók eladásában 44 százalékra esett vissza az 55 százalékos 2011-es csúcsról. Németországban már 19 százalékkal, Nagy-Britanniában 24 százalékkal csökkent a dízelek eladása már februárban. Matthias Mueller, a Volkswagen AG vezérigazgatója aggodalmának adott hangot a dízel jövője miatt a Reuters tévécsatornának adott interjúban, megjegyezte ugyanakkor, hogy pont az ilyen problémák megoldása az autógyárak feladata. „Bízom a dízeltechnológia reneszánszában” – szögezte le.