AUTÓTÍPUS KERESÉS
KOSÁR TARTALMA
A kosár jelenleg üres

Kovács Autó

Páratlan páros – vezető nélküli autót tesztel a Toyota és az NVIDIA

Önvezető autó tesztelésére vállalkozott egy közös projektben a Toyota és a számítástechnikai iparágból jól ismert NVIDIA - jelentették be március elején a kaliforniai GTC 2019 konferencián. A techcég és a japán autógyár összeállása első hallásra nem tűnik túl izgalmasnak, ugyanakkor az együttműködés komoly hatással lehet a vezető nélküli autók jövőjére. 

Kikacsintás az informatika világából

 

Bár az önvezető autók világában megkerülhetetlen szereplők lettek az informatikai szakemberek, az NVIDIA és a Toyota alkatrész gyártó szövetsége még így is ritkaságszámba megy. Tegyük hozzá ugyanakkor, hogy a kaliforniai technológia óriás eddig is szerette meglovagolni az aktuális trendeket, elég csak a kriptovaluták világára gondolnunk. A tavalyi év folyamán ugyanakkor saját autós projektbe kezdtek, amely keretében egy önvezető taxiszolgáltatás fejlesztését tűzték ki célul. Noha a saját szoftverükkel és technológiájukkal felszerelt autóval lehetett is akkortájt találkozni a cég főhadiszállásának környékén, ezúttal úgy tűnik, szintet szerettek volna lépni az együttműködéssel. Szükségük is volt rá, hiszen a cég részvényei nem álltak túl fényesen a bejelentést megelőzően. Az együttműködés hírére azonban úgy tűnik, a befektetők is felkapták a fejüket.

 

Toyota embléma

 

Mesterséges intelligencia, gépi tanulás, kilométerek milliói

 

A techcég bevételeinek mindössze hat százaléka származott az önvezető autókkal kapcsolatos tevékenységéből az elmúlt negyedévben. A mostanira ez 23 százalékra nőtt, ez is jelzi, mekkora üzletet szimatolnak az iparágban a cég vezetői. Az általuk megírt, és a Toyota által jövőben használt gépi tanulással felvértezett mesterséges intelligencia-szoftverek jelentik bizakodásuk fő támaszát. Nem csupán arról van szó, hogy a Toyota a való világban is alkalmazhatja a számítógépes szimulációkat, hanem a cég mérnökei ezentúl sok millió szimulált kilométert tehetnek meg anélkül, hogy elhagynák az irodáikat. Autók típusainak tucatjait próbálhatják ki virtuális környezetben anélkül, hogy a méregdrága technológiákat egyesével be kelljen építeniük a járművekbe. Az NVIDIA ugyanakkor máshonnan nem megszerezhető tapasztalatot nyer, hiszen a japán autógyár nyolcvan évre visszatekintő múltját hívhatja segítségül. Noha még csak a kooperáció legelején járunk, biztosak lehetünk benne, hogy hamarosan további bejelentésekkel kavarják fel a vezető nélküli autók már most sem túl nyugodt világát. Hogy ez mennyire változtatja meg a jövőnket, azt egyelőre nem lehet megjósolni, de jó úton járunk afelé, hogy lassan egy sci-fi filmben érezzük magunkat.