AUTÓTÍPUS KERESÉS
KOSÁR TARTALMA
A kosár jelenleg üres

Kovács Autó

Új szárnyakat védetett le a Porsche

A napokban hozták nyilvánosságra az Egyesült Államokban, a Porsche ott is jogi védelem alá helyezett aktív légterelőjének (diffúzor) rajzát. A légterelő lemez kinyitva meghosszabbítja a kocsi alvázát és így növeli annak stabilitását az úton.

Hogyan működnek a diffúzorok?

A Porsche új stabilizáló szárnymegoldásának két változatát ismertették. Az egyiknél két, egymástól függetlenül vezérelt lemez van a kocsi farának két oldalán a középre helyezett kipufogótól jobbra és balra. A másiknál egy mozgatható szárnyat szerelnek fel középre és két kipufogó van a jobb és a bal oldalon. Természetesen lehetőség van egy harmadik megoldásra is, ahol nincs hátul kipufogócső sem középen, sem a széleken. Első ránézésre a dologban semmi új nincs, hiszen a Porsche 911 már eddig is használt ilyen légterelőket. Más márkáknál is előfordulnak ilyen, vagy hasonló megoldások.

Új Porsche légterelők

Mitől más ez a légterelés

Mégis valamitől annyira más ez a terelő lemez, hogy az amerikaiknál védelmet lehetett a gyártására szerezni. Annyit lehet tudni róla, hogy az új Porsche 911 az elődjénél is gyorsabb és stabilabb lett. Valahogy a részletekben lehet elrejtve a titok, az, amit a Porsche jobban csinál, mint a vetélytársai. Lehet, hogy a német mérnökök többet tudnak az aerodinamika törvényeiről mint az amerikaiak például? Aligha. A rejtélyre talán némi fényt vet, hogy a napokban készült el az egymilliomodik Porsche 911. A szám eléréséhez ötvennégy évre volt szüksége a gyárnak. Talán ez lenne a magyarázat?