AUTÓTÍPUS KERESÉS
KOSÁR TARTALMA
A kosár jelenleg üres

Kovács Autó

Itt az új közlekedésbiztonsági rendelet a gyártandó autókról

Intelligens sebességszabályozás, biztonságosabb övek, keményebb szélvédők, alkoholszonda. Elfogadták Strasbourgban azt a rendeletet, ami a biztonságosabb közlekedésért felel, és a tervek szerint ötödével veti majd vissza a baleseteket az országutakon.

Elfogadott biztonsági szabályok

 

Az Európai Parlamentben nemrég elfogadták a legújabb rendeletet, ami az általános járműbiztonságról szól. A vadiúj biztonsági technika a 2022-től piacra kerülő autókban kell, hogy élesben is működjön, ha ez elmarad, akkor nem is kerülhet az útra az adott jármű. Vegyük sorra, hogy mik azok a legfontosabb rendelkezések, amiket Strasbourgban hagytak jóvá a képviselők. Az intelligens sebességszabályozás egyes felmérések szerint akár húsz százalékkal is visszavetheti a halálos balesetek arányát. Ez a rendszer a GPS, a térképek és a közlekedési jelzőtáblák segítségével figyelmezteti a jármű vezetőjét, ha átlépné a megengedett határértéket. Arra azonban nem képes, hogy korlátozza az autó sebességét, ráadásul bármikor ki is lehet kapcsolni. A személyautók és a különböző haszongépjárműveknél ez még annyi funkcióval egészül ki, hogy segítheti a biztonságos sávtartást. Ezen kívül jónéhány törésteszt alapján olyan biztonsági öveket követel a rendelet, amik stabilabbak, megbízhatóbbak az eddigieknél. Ugyanilyen elvek alapján a szélvédőket is erősebb anyagból kell gyártani.

 

Strasbourg EU zászlók

 

Növekvő biztonság, csökkenő balesetek

 

Tolatásbiztonságot javító érzékelőket, illetve kamerákat is az autókba kell szerelni. Nem kihagyható az indításgátló alkoholszonda sem, ami nem engedi elindulni a motort, ha valakinek a véralkoholszintje a megengedett érték fölött van. Jelentősen fejleszteni kell a vészfékező rendszert is. Nem maradhat ki a fejlesztésből a régóta tervezett baleseti adatrögzítő sem, ami a repülők fekete dobozához hasonló elven működik majd. Ha a sofőr figyelme lankadna, akkor az új szabályozás értelmében olyan eszköz kerül majd a kocsiba, ami jelez a vezető számára, hogy gond van. Külön fejezetet szenteltek az autóbuszoknak és a tehergépjárműveknek is. Ilyen például az, hogy jelentősen növelni kell a sofőr látóterét, illetve meg kell szüntetni a holttereket is. 2022 tavaszától ezeknek az újításoknak benne kell, hogy legyenek a járművekben. A néppárti képviselők egyöntetű véleménye, hogy sok ezer emberrel több marad majd életben balesetek következtében. Ebben az ügyben már előzetesek megállapodásokat is kötöttek az uniós jogalkotó szervezetek. Ezt már csak a tagországok alkotta tanácsnak kell aláírnia, de minden valószínűség szerint ez is hamarosan megtörténik.