AUTÓTÍPUS KERESÉS
KOSÁR TARTALMA
A kosár jelenleg üres

Kovács Autó

A tiszta szélvédő életet menthet - lásson ki az autóból télen is!

Ha egy telet már túlélt az ablaktörlő lapát, bármennyire is a szívünkhöz nőtt, ne vágjunk vele bele a következőbe! Cikkünkben további tippeket talál, mit tehet meg a tisztánlátás érdekében – ami télen különösen fontos. 

 

Latyak a szélvédőn – mi jön a káromkodás után?

 

Mit tesz Ön, ha elhajt az autója mellett egy kamion, és beteríti sárral, latyakkal a szélvédőt? Mármint a káromkodás után. Bekapcsolja az ablaktörlőt, jól sejtjük? Akkor pedig kiderül az igazság, és az néha keserű, mert ha valami nem működik megfelelően, koszrétegen leshetünk ki hazáig. A tavalyi tél egyik legmeredekebb pillanata volt, amikor megláttuk forgalomban az autót, amelynek hó lepte nem csak az oldalsó és hátsó ablakait, de az elülső szélvédő jó részét is. Bár ebben az esetben a nem működő, befagyott ablaktörlők mellett a lustaság is főszerepet játszhatott. Aki előrelátó, nem indul neki a télnek jégkaparó, jégoldó spray nélkül, visz magával kislapátot, puha kefét, amellyel könnyebb havat takarítani és nem karcolja a karosszériát, az üveget. Na és nem hagyja befagyni az ablakmosó folyadékot. A speciális oldat segít levinni a szennyeződéseket, amikor a sima víz talán csak maszatolna, mármint ha mind a folyadék, mind a lapát „tudja a dolgát”. Néhány évvel ezelőtt végeztek egy tesztet téli ablakmosó folyadékokkal, és kilencből hat megfagyott. Válasszunk tehát jó minőségű ablakmosót, sok bosszúságtól kímélhetjük meg magunkat.

 

Tiszta szélvédő

 

Nem csak a keréken fontos a jó gumi

 

Hiába van azonban szuper ablakmosó folyadék a tartályban, ha a lapátok valami miatt nem tudják ellátni a feladatukat. Márpedig a csapadékos, saras, fagyos idő ad feladatot bőven – egyes autóknál már nem csak az első, hanem a hátsó szélvédőnél, sőt, a lámpáknál is van törlőberendezés. Elromolhat a lapátot működtető motor, eltömődhet a fúvóka, amely segít a megfelelően porlasztott tisztító folyadékot a szélvédőre juttatni. A lapátok meg is fagyhatnak – ezért érdemes hóban, fagyban ezeket felhajtani, amitől aztán úgy néz ki az autó, mint egy hólepte bogár –, de elrozsdásodhat rajtuk a fém, és berepedezhet, elöregedhet a gumi is. Nem is gondolunk rá, mennyi szennyeződéssel, mellette csapadékkal, hideggel vagy forrósággal kell ezeknek megbirkózni egy év alatt – de a szakemberek igen. A legjobb lapát is megadja magát egy szezon után, és zavaró csíkokat hagy a szélvédőn. Ha már cserélünk, érdemes kicserélni az egész lapátot, nem csak a gumit, és ha lehet, ne várjuk meg vele az első nagyobb havazást – de még akkor sem késő! A megfelelő látási viszonyok ebben az évszakban talán még fontosabbak, mint máskor.