AUTÓTÍPUS KERESÉS

Kovács Autó

Tesla Autó

Az elektromos autók gyártásának nagymogulja, a Tesla úgy döntött, hogy nem a többi villanyautó-gyártó az igazi konkurenciája.

A Tesla megnyitotta szabadalmait a többi gyártó előtt.

Sokkal inkább cél megtörni a szénhidrogén-üzemű kocsik hegemóniáját, megszokottá tenni az elektromos hajtást, aztán majd kialakul e téren is a hierarchia, itt is lesz Rolls Royce meg Dacia is. Addig is a Palo Alto-i székhelyű konszern hozzáférhetővé tette eddig féltve őrzött szabadalmait a többi gyártó számára. Mindezt maga a cégalapító és vezérigazgató, Elon Musk jelentette be a vállalat blogján. Könnyen mutathat nagylelkűséget a Tesla. A tavalyi évben már nyilvánosságra hozhatta nyereségadatait, a cég tőzsdei értéke megötszöröződött, ráadásul az Model S elnevezésű szedánja lényegében makulátlan értékelést kapott a rendkívül befolyásos Consumer Reports magazintól. És már az ára sem ijeszti el a középosztálybeli tudatos vásárlót a maga 69.900 és 93.400 dolláros sávjával.

Musk a döntést úgy indokolja, hogy a Tesla Motors eleve a jövőt megcélzó, a fenntartható fejlődést szolgáló járműipar és közlekedés megteremtése céljával jött létre.

Ha tehát megtisztítják az utat a versenyképes elektromos járművek létrehozása előtt, de közben „elhelyezik a szellemi tulajdon aknáit maguk mögött, hogy akadályozzák a többieket”, éppen a céljaikkal ellentétesen viselkednek. Ezért bejelentette: mostantól a Tesla nem indít szabadalomvédelmi eljárást senki ellen, aki a vázolt jó cél érdekében, tehát jóhiszeműen használja fel a szabadalmait.
Elon Musk elmondja: féltve őrizték szellemi tulajdonukat, mert attól tartottak, hogy más gyárak majd lemásolják a fejlesztéseiket és felhasználják gyártási, eladási és marketing kapacitásaikat a Tesla kiszorítására. Úgy véli, nagyot tévedtek. A szomorú valóság az, hogy a legnagyobb gyártók termékskáláján a nem szénhidrogént használó kocsik aránya még az egy százalékot sem éri el. A szabadalmakról meg azt gondolja, hogy azok egy idő után inkább gazdagítják a jogászokat, mint az ipari termelőket, és birtoklásuk olyan, mintha valaki „sorsjegyet váltana szabadalombitorlási perekre” – ő ezeket mindig igyekezett elkerülni.
azért a Teslának is megvan a maga jövőképe: élen jár az elektromos töltőállomások kifejlesztésében és telepítésében. Tehát ha megnövekszik az utakon közlekedő villanyautók száma, ezen az ágon  automatikusan nőni fog a bevételük.