Keresés terméktípus szerint

              Fékcső

              FékcsőFékcső akciós árakon az alkatreszek.hu széles fék hidraulika kínálatában, vásároljon olcsón minőségi alkatrészeket és ismerje meg az alkatrész felépítését, cseréjének helyes menetét!

              A fékcső funkciója és működése az autókban

              A fékcső és a munkáját segítő többi fékhidraulika alkatrész juttatja el a fékfolyadékot a főfékhengertől egészen a kerekeknél lévő hengerekig. Nagyon oda kell figyelni a fékcsövek állapotára, ugyanis már egy kisebb repedés miatt is nagy gondok jelentkezhetnek, szélsőséges esetben akár még a járművet sem tudjuk majd megállítani miatta. A sofőr a fékpedál lenyomásával nyomás alá helyezi a fékfolyadékot, amit utána a fékcső rendszer juttat el a helyére. A rendszer fém fékcsövekből, valamint a csatlakozási helyeken található rugalmas gumi fékcsövekből tevődik össze.

              Ami a fékcső felépítését illeti, két fő réteg alkotja: a belső rétegnek köszönhetően tud gond nélkül áramolni a fékfolyadék, míg a külső réteg küldetése az alkatrész állapotának megóvása, a víz fékfolyadékba kerülésének megelőzése. Utóbbit jellemzően szöveterősítéssel gyártják, míg a sportautók, versenyautók esetében acélhálós fékcsöveket alkalmaznak a gyártók. A gumi fékcső végein fém hollandereket találhatunk, ezekkel kapcsolódik a fékrendszer többi alkatrészéhez (fém fékcsövek, fékmunkahengerek, féknyergek stb.). 

              Működéséből adódóan számos behatás éri, az extrém hőmérséklet, a szennyeződések és a nedvesség egyaránt gyengítheti a fékcső anyagát. Épp ezért rendkívül szigorú követelményeket támasztanak a gyártók az alapanyagokat illetően. Mindemellett a fékcsöveknek jelentős nyomást kell kibírniuk, és jól kell a csatlakozó pontokon illeszkedniük, nehogy a nyomás és a fékolaj megszökjön – fontos tehát a megbízható minőség! Webáruházunkban garantáltan megtalálja az igényeinek megfelelő fékcsövet, válogasson Triscan, Starline, TRW, ATE, Maxgear és egyéb fékcső kínálatunkból! 

              A fékcső a belső nyomás és a külső mechanikus hatások következtében sérülhet

              Az agresszív vegyi anyagok is kárt tudnak okozni benne, mivel egy része gumiból készül. Nagyon fontos, hogy a fékcsövek mindig jó állapotban legyenek, ne törjenek meg, ne lyukadjanak ki. Ha mégis meghibásodnak, akkor az egyetlen megoldás a cseréjük. Legtöbbször mechanikai sérülés miatt szokott csereéretté válni a fékcső: eldeformálódik valamelyik fémrésze, megreped a gumi rajta, az élettartam lejártával teljesen elkopik. Mindemellett a csatlakozók is megsérülhetnek időnként. Nagyon oda kell figyelni fékfolyadék rendelés esetén a minőségre, a választott folyadék tulajdonságaira, hogy mindenképp passzoljon a kocsiba, ugyanis ez is hatással lehet a fékcső állapotára. Banális dolognak tűnhet, ám bizony a csatlakozók időnként is ki is lazulhatnak, s ilyenkor szivárogni kezd a fékrendszer.

              Amennyiben a fékfolyadék szivárgását észleli, azonnal vigye szervizbe autóját, és nézesse meg a fékcső állapotát! Tegyen ugyanígy, ha rendellenes hangokat hall a fékpedálra taposáskor, netán vibrál a fék. Gyanús lehet még, ha hirtelen fékezéskor jelentősen eltér a menetiránytól a kocsija. Bármelyiket is tapasztalja, erős a gyanúja, hogy gond van a fékcsövekkel.

              Fékcső cseréje házilag, fontos javaslatok és tanácsok

              Fékcső rendelésekor nagyon kell figyelni a méretekre, a csatlakozóelemek kialakítására, és arra is, hogy milyen tömítések (rézkarika és kúptömítések) járnak hozzá. Fontos, hogy nem szabad méretre vágni a tömlőket, kizárólag az eredeti szabványoknak megfelelő méretet lehet beszerelni autónkba! Alapvetően jobb, ha szerelőre vagy autószervizre bízzuk a fékcsövek cseréjét, de ha ennek ellenére is megpróbálkozna valaki az otthoni cseréjükkel, akkor mindenképp szüksége lesz egy fékcsőkulcsra, hogy ne sértse meg a csatlakozóvégeket fékcső csere közben. Maga a feladat nem túl bonyolult, az okozhat maximum nehézséget, ha korrodáltak az összekötőelemek, ilyenkor nehezebb leszerelni őket. Csőcsere közben szinte mindig kifolyik valamennyi fékfolyadék, így érdemes egy műanyag tálat is bekészíteni. 

              Első lépésként emelje fel kocsiját, és szerelje le a kerekeket. Ha rozsdásnak találja az alkatrészt, akkor mindenképp rakjon kenést a féknyeregre, csőcsatlakozásokra. Ezután vegye le egy kulcs segítségével a rögzítéseket, bilincseket, cserélje ki a fékcsövet, majd tegye vissza a rögzítőket, és szorítsa meg őket. Végezetül visszaszerelheti a kereket a megfelelő meghúzási nyomatékkal. A munkálatok közben nagyon figyeljen rá, hogy ne legyen megcsavarodva vagy megrepedve egyik fékcső sem! Minden fékcső cserét követően légteleníteni kell a teljes fékrendszert! 

              Kérjük válassza ki gépjárműve megfelelő gyártmányát!