Motorkerékpár, kerti gép
Motorkerékpár olaj külön kategóriában található webáruházunkban, ugyanis nem keverendő össze az autókba való motorolajjal. Ezt persze minden motoros tudja. Tekintse meg teljes Olaj Shop kínálatunkat!
Motorkerékpár olaj két- és négyütemű motorokhoz és kerti gépekhez (fűnyíró, fűkasza olaj)
A jó idővel kezdődik a motoros szezon, kirajzanak az utakra, falva a távolságot. Viszont a motorkerékpárok is eszik az olajat: legyen szó kétütemű robogóról vagy négyütemű sportmotorokról, olaj kell nekik. Webáruházunk kínálatában minden motorkerékpár típushoz talál olajat. Külön kategóriába rendeztük a 2T és 4T olajokat, illetve a váltóolajokat.
Motorkerékpár olaj keresőnkben kilistáztuk a legjobban keresett olajokat, a termékcsoportokban pedig márka szerint is tud szűrni, így könnyedén és gyorsan megrendelheti a keresett terméket. Castrol motorkerékpár olaj, Repsol motorkerékpár olaj, Mannol motorkerékpár olaj, Fuchs Silkolene motorkerékpár olaj, AcDelco motorkerékpár olaj, Meguin motorkerékpár olaj, fűnyíró és fűkasza 2T, 4T olajok és váltóolajok országosan kedvező áron vásárolhatók webáruházunkban!
Mire kell figyelni motorkerékpár olaj rendelésekor?
Ahogy az autókhoz való motorolajoknál, úgy a motorkerékpár olajok esetében is meghatároznak a gyártók bizonyos specifikációkat, amik alapján rendelni ajánlott. A legsűrűbben alkalmazott teljesítményszint a motorok esetében a JASO, amit a világ legnagyobb motorkerékpár exportőre, Japán kezdett el alkalmazni, s így terjedt el szerte a világban. Gyakran adják meg a gyártók a TISI, valamint az API szerint az olajokra vonatkozó információkat. Ezen adatokat mind érdemes figyelni, amikor motorkerékpár olaj rendelése előtt áll.
A JASO specifikáció nem csak a motorikus teljesítményre vonatkozóan ad meg előírásokat, hanem a súrlódásra is. A négyütemű (4T) olajokra jellemzően a JASO T 904:2006 szabványt alkalmazzák a gyártók, mely a súrlódási mérőszámok alapján négy csoportba sorolja a kenőanyagokat: JASO MA, MA1, MA2 és MB. Az osztályozást a kuplung teljesítménye alapján végzik, a kenőanyag nedves tengelykapcsolóban nyújtott súrlódási karakterisztikáinak (dinamikus és statikus súrlódási karakterisztika, valamint leállási idő index) összességére vonatkoztatják. Az MA kategóriákba alacsony súrlódású olajok tartoznak, míg az MB-be magas súrlódásúak.
Ami az API specifikációkat illeti, a négyütemű motorkerékpárokhoz ugyanazokat alkalmazzák a gyártók, mint a személyautók esetében. A motorkerékpárokhoz javasolt legalacsonyabb API teljesítményszint, az SE nem mindig használható a legmodernebb motorokban. Az API specifikációk nem figyelik a speciális súrlódási tulajdonságokat igénylő nedves kuplung által támasztott egyedi követelményeket. A motorkerékpárok gyártói jellemzően az API SF, SG, SH, valamint SJ teljesítményszinteket szokták előírni járműveikhez. Ajánlott azonban inkább a JASO által megfogalmazott irányelveket követni az olajok rendelésekor.
Milyen olajat használjunk: 2T vagy 4T, ásványi vagy szintetikus?
Az első kérdés, hogy kétütemű vagy négyütemű motor duruzsol a motorkerékpárunkban. A kétüteműhöz 2T a négyüteműhöz 4T jelzésű motorkerékpár olaj kell. A robogó kétütemű, tehát a robogó motorolaj is 2T jelzésű. A következő kérdés, hogy ásványi vagy szintetikus legyen-e az az olaj. Ebben valóságos hitvita van még a szakemberek között is, egyesek szerint majdnem mindegy, mások meg szinte betiltanák az ásványi alapú motorolajat. Abban megállapodhatunk, hogy a nagy teljesítményű, sportos négyütemű motorokhoz valóban csak szintetikus olaj ajánlott. Az kevésbé roncsolódik a váltóban, jobban elvezeti a hőt, magas a viszkozitása. Szeretne többet tudni a motorkerékpár olajok viszkozitásáról? Bizonytalan milyen motorkerékpár olajat vegyen? Más motorkerékpár alkatrészre is szüksége lenne? Webáruházunkban motorkerékpár akkumulátorokat is rendelhet!
A robogó kétütemű, tehát a robogó motorkerékpár olaj is 2T jelzésű
Ha a motorkerékpár olajnak alacsony a viszkozitása, vastagabb, ragadósabb réteget képez a hengerben, ez növeli kicsit az üzemanyag-fogyasztást, ellenben védi a motort. Vagyis általánosságban a kopott, sokat futott motorokba inkább ajánlható a vastagabb olaj, mint a sportos és gyors vasparipákhoz való vékony. Érthető, hogy a kétütemű motorokhoz kicsit sűrűbb, alacsonyabb viszkozitású olaj illik legtöbbször. De vannak nagyon sportos, jól pörgő kétüteműk egyaránt. Tudjuk tehát, hogy mi van alattunk! És arra is figyeljünk, hogy az a motorkerékpár olaj megfelel-e a külön olajozású motorokhoz (amely egy tartályból maga adagolja a motorkerékpár olajat), vagy csak az üzemanyag keverék egyik összetevőjeként ajánlott. A 710 2T jelzésű szintetikus és az 510 2T jelzésű félszintetikus motorkerékpár olajok például szinte minden kétüteműhöz ajánlhatók.
A motorkerékpár olaj viszkozitása
A viszkozitást számWszám formában jelzik a motorkerékpár olaj csomagolásán. A kisebb, a W előtti szám a külső hőmérsékletet, a W után a belsőt. A lényeg: minél alacsonyabb az első szám, annál könnyebben dolgozik hidegben is a motor, és minél nagyobb a második szám, annál sűrűbb, vastagabb az olaj. A leggyakrabban használt a 10W40 de -15 is lehet elöl és akár 60 is hátul. Vagyis van 0W40, 5W40 vagy éppen 20w50 jelzésű. A motor fontos gyári előírása, hogy milyen viszkozitású motorkerékpár olaj ajánlott hozzá, ezt illik betartani, és csak alapos indokkal, szakemberrel konzultálva változtassunk rajta a már ismertetett szempontok alapján. Olajat cserélni mindenképpen kell, a legtöbb gyártó a hatezer kilométerenkénti periódust határozza meg.
A motorkerékpár olajok ára
A 10W40 motorkerékpár olaj ár az egyik olyan mutató, amelynek alapján meg tudjuk ítélni, hogy jól járunk-e a vásárlással. Ezt többféle márka is kínálja. A Castrol az egyik legelterjedtebb Magyarországon, igazán sok motoros elégedett vele. Motorolaj webáruházunkban az egyik vezető márka. De webáruházunkban megtalálható a motorkerékpár olaj kereső, használja bátran, s ha nem ismeri a motorja összes paraméterét, előtte nézze át a szervizkönyvet. Vannak, akik a kétüteműhöz az illatos motorkerékpár olajokat kedvelik. Vannak (persze a nagy japán motorok gazdái) akik a japán olajokat keresik, például az Ipone-t. A lényeg, az ár csak azután legyen szempont, hogy meggyőződtünk róla, a választott olaj mindenben megfelel a motorunkhoz. Vagy éppen a kisgépünkhöz. Ma a kétütemű motorkerékpár olajokat sokszor benzines fűkaszákhoz, motorfűrészekhez, permetezőkhöz, kompresszorokhoz és más hasonló kerti kisgépekhez használják. Az egyik kedvelt kétütemű a benzines fűnyíró, akár önjáró, akár kocsis kivitelben. Ezeknél nehezen mérhető a futásteljesítmény. A motorjuk viszont egyszerű. Mivel idényjelleggel használjuk őket, érdemes tavasszal először átmosni a motort, megolajozni, zsírozni, amit kell, friss üzemanyagot tölteni, és először terhelés nélkül járatni, kipróbálni egy kicsit, nehogy aztán a szerszámoktól távol, a terepen derüljön ki, hogy rakoncátlankodik a kisgépünk motorja. A besült dugattyú jóval drágább, mint a friss olaj, a jó üzemanyag.