AUTÓTÍPUS KERESÉS
KOSÁR TARTALMA
A kosár jelenleg üres

Kovács Autó

Téli autós hiedelmek

A téli autózás lényegesen kényelmetlenebb, veszélyesebb és fárasztóbb is, mint a nyári nap melegében, a száraz, tiszta, jól belátható úton furikázni egy szál pólóban és strandnadrágban ülve a kormány mögött.

 

A tél mellett az autósok is megnehezítik a saját életüket

 

A téli autózást nem csak maga a tél teszi nehezebbé, veszélyesebbé, de néhány olyan tévhit is, amiben – bár sokszor és sokan cáfolták – az autósok egy része rendíthetetlenül hisz. Néhány ezek közül és olyan is, amit jól tudnak az autósok: mielőtt a lefagyott ablakok tisztára vakarásába kezdünk, érdemes a motort bekapcsolni és járatni, főleg, ha dízel, ami nehezebben éri el az üzemi hőmérsékletet. Nem érdemes egyetlen autót sem állva melegíteni, mindegyikkel el kell indulni. Egyébként veszélyes is, mivel a környezetszennyezés miatt számos európai országban, így például Németországban is szigorúan tilos. Mire a motor bemelegszik egyébként régen jégmentesre lehet vakarni az ablakot.

Téli autózás

Meleg kulccsal kell kinyitni a befagyott zárat

 

Az igaz, hogy egy felmelegített kulccsal könnyebb kinyitni az ajtózárat, ha az a hidegben befagyott. De sajnos az is, hogy – ha túlzásba visszük a melegítést – akkor a kulcsot nyugodtan el is dobhatjuk. Sokkal jobb jégoldót használni. Az sem igaz, hogy télen megengedett mindenféle világítótestekkel feldíszíteni az autót, hogy jobban lehessen látni. Télen sem lehet olyan fényeket használni az autó külsején, ami elterelheti a figyelmet az autó alapvilágításáról, zavarja a forgalom többi résztvevőjét. Baleset esetén a biztosító ebbe bele is köthet és nem fizet. Az viszont igaz, az autósok jól tudják, hogy téli indítózásnál ajánlatos minden egyéb áramfogyasztót, így még a rádiót is kikapcsolni. Ennél csak egy erős, új akkumulátor jobb megoldás. Főleg, ha azzal is tisztában vagyunk, hogy egy hagyományos akkumulátor – 10 Celsius fokban az eredeti kapacitásának csak a felét képes nyújtani.