AUTÓTÍPUS KERESÉS
KOSÁR TARTALMA
A kosár jelenleg üres

Kovács Autó

Teendők defekt esetén

Egy német felmérés szerint az autósok tízévente, illetve 150 ezer kilométerenként kapnak átlagban defektet. A felkészületlen vezető könnyen megijedhet ilyen esetben, ami súlyos következményekhez is vezethet. Ezt elkerülendő, nézzük néhány megoldást!

 

A megfelelő magatartás defekt esetén

 

Nem számít valaki mennyire jó vezető, vagy mennyire biztonságos az autó, a defekt minden esetben veszélyt jelent. Ha defektet kaptunk, az autó egyik sarka pár centivel alacsonyabb lesz és emiatt rendkívül instabillá válik a jármű. Nézzünk előre és tartsunk a kormányt ugyanabba az irányba, bármennyire is húz az autó az egyik oldalra. Legelső reflexünk gyakran az, hogy azonnal leállunk, amint megérezzük a lebegést, vagy a kormányzási problémát. Meglepő, de a drasztikus nyomásvesztés, sőt durrdefekt esetén a legjobb reakció az, ha enyhe gyorsítással elegendő úttartást nyerünk, így újra mi uraljuk a járművet. Ezután lassan lépjünk le a gázpedálról egyenletes haladás mellett. Ha az autó nem lassul, enyhén fékezhetünk. Ne túl sokat, mert megzavarhatja a jármű egyensúlyát, ami szintén pördülést okozhat. Ideális esetben az autó lelassul anélkül, hogy bármit is csinálnánk. Ha elértük a megfelelő lassú sebességet, óvatosan húzódjunk le. Ne élesen forgassuk a kormányt, hanem csak finoman.

Az útón történt defekt

Következhet az abroncs

 

Kisebb károkat helyrehozhatunk úgynevezett defektjavító készlettel. Még gyorsabb és egyszerűbb megoldás, ha defektjavító spray-t, aeroszolt viszünk magunkkal. Ma már sok modern autóban alap tartozék egy gumijavító szett, amellyel szintén megjavíthatunk a kisebb sérüléseket. Ezek a megoldások azonban csak ideiglenesek. Ahogy lehetőségünk van rá, vigyük el a hibás kereket egy gumiszerelőhöz. Hasznos tudnia, hogy ha tovább közlekedik a defektes gumival, az drasztikusan lecsökkenti annak javíthatósági esélyét a szervizben.