AUTÓTÍPUS KERESÉS
KOSÁR TARTALMA
A kosár jelenleg üres

Kovács Autó

Találtak egy okot, amely miatt összefog a Volkswagen, a BMW és a Daimler

Rivalizálás helyett (mellett…) összefog három nagy német autógyár, így a wolfsburgi Volkswagen, a müncheni BMW és a stuttgarti Daimler közösen dolgozik majd a vezető nélküli járműtechnológia tökéletesítésének problémáján. A szintén stuttgarti székhelyű Bosch és a hannoveri Continental is vizsgálja az együttműködést, mint lehetőséget, amely forradalmasíthatja az eddigi technológiákat.

 

A végcél az önállóan navigáló önvezető jármű

 

„Hatalmas dolgokat lehetne elérni, ha néhányan együtt dolgoznának, nem egymás ellen” – ez a mondás jutott eszünkbe, amikor egy készülőben lévő német összefogásról hallottunk az autóiparban. A Manager Magazin írta meg ugyanis, hogy tervben van a három világcég, a Volkswagen, a BMW és a Daimler együttműködése, a cél pedig nem más, mint a vezető nélküli járműtechnológia közös fejlesztése. Az önvezető autók egészen biztosan a közlekedés és az ipar jövőjét jelentik: nincs már annyira messze, amikor sofőr nélküli kocsi szállítja majd ki a pizzát otthonunkba, vagy éppen nem ül sofőr a taxiban. A példa adott, Budapesten is bele lehet futni, ahol a 4-es metróvonalon járművezető nélküli üzemet is alkalmaznak egy ideje, különösebb probléma nélkül. Csak azért ezt közúti közlekedésben megoldani ezerszer nehezebb, mint egy kötöttpályás eszköznél. A Volkswagen, a Daimler és a BMW azonban most megosztja tudását egymással, hogy elősegítsék a haladást. Szintén hír, hogy erősen gondolkozik a beszálláson a Bosch és a Continental is. A végcél vonzó: az önállóan navigáló önvezető járművek technológiájának kifejlesztése.

 

Önvezető Toyota

 

Márciusban indulhat a buli

 

Hogy ki találta ezt ki? Egyrészt Herbert Diess, a Volkswagen AG vállalatcsoport vezérigazgatója, másrészt Klaus Frölich, a BMW fejlesztési igazgatója. Őket illeti a dicséret és az elismerés, ráadásul nem egy zárt körről beszélünk, azaz könnyen lehet, hogy hamarosan mások is beszállnak majd a fejlesztési brainstormingba. Persze az együttműködés, mint megoldás nem új keletű, itt az a nagy szó, hogy ennyi konkurens német cég hajlik a témára. Mert például a BMW és a Daimler korábban is dolgozott együtt, előbbi pedig az Intel és a Forddal kokettált a robotautós technológia fejlesztésében. A Daimler a Bosch vállalattal is működött már együtt, de a Volkswagen sem idegenkedik ettől, ezt jelzi, hogy kézen fogva dolgoztak az amerikai Ford autógyárral elektromobilitási fejlesztésekben. Jelenleg az előkészítés zajlik, a Manager Magazin szerint a nagy autóipari cégek vezetői márciusban terveznek döntést hozni az együttműködésről. Utána pedig jöhetnek az eredmények.