AUTÓTÍPUS KERESÉS
KOSÁR TARTALMA
A kosár jelenleg üres

Kovács Autó

Semmi pánik, továbbra is sebességkorlátozás nélkül lehet csapatni a németeknél

Szóba került a németeknél az az ötlet, hogy egységes sebességkorlátozást vezessenek be az összes autópályájukon, de érdemi szakaszba nem jutott el a felvetés. A változtatás lényege a klímavédelem lett volna, ám erre inkább az elektromos meghajtású járművek jelentenek majd megoldást.

 

Tizenháromezer kilométeres a német autópálya

 

A német autópályának megvan az egyedi varázsa. Részben azért, mert tökéletes minőségű utakkal találkozhatunk, ráadásul az ország szinte minden szegletébe el lehet ezeken jutni, annyira terebélyes a hálózat – konkrétan tizenháromezer kilométer hosszú. De leginkább azért lengi körül rajongás ezeket az utakat, mert semmiféle sebességkorlátozás nincs a nagy részükön. Lehet hasítani. Ez mondjuk csak részben igaz, mert ha valaki úgy okoz balesetet, hogy tövig nyomta a gázpedált, akkor felelősségre vonják. Ám gyorshajtásért senkit nem büntetnek meg a németeknél, vagyis csak azokon a szakaszokon kell ettől tartani, ahol 120 vagy 130 kilométeres felső sebességhatár van érvényben. 

Ez az európai kuriózum került most veszélybe, mert egy ideje hallani arról, hogy bevezethetik a sebességkorlátozást a német autópályákon is. Szerencsére úgy tűnik, csak rémhírkeltés volt a történet, legalábbis valós alapja nincs annak, hogy cselekedne is a német állam. A szövetségi kormány szóvivője, Steffen Seibert erősítette meg nemrég, hogy a kormány nem tervezi általános, valamennyi autópályára kiterjedő sebességkorlátozás bevezetését.

 

Német autópálya

 

Középpontba kerülnek az elektromos meghajtású járművek

 

Persze nem zörög a haraszt, ha nem fújja a szél, azaz nem véletlen, hogy most kerültek újra elő ezek a hírek a német sajtóban. A Nationale Plattform Zukunft der Mobilität független szakértői testület ugyanis készített egy felmérést a közlekedés helyzetéről és innovációjáról, amely kimutatta: a klímavédelem szempontjából hasznos lenne, ha más országokhoz hasonlóan a német autópályákon is 130 kilométeres óránkénti sebességre csökkentenék a megengedett maximumot. Legalábbis erről szól néhány kiszivárgott részlet, mert a munkájukat csak március végén fejezik majd be. 

Mivel az az általános álláspont, hogy a sebességkorlátozás bevezetése használna ugyan a klímának, de vajmi keveset, ezért más megoldások felé mennek el. A gázok kibocsátásának egyik megakadályozója például az elektromos meghajtású járművek népszerűsítése lehet, ebben pedig a németek jelenleg is az élmezőnyben járnak. Minden ötvenedik német kocsi villanyautó. Ez a szám pedig növekszik majd, főleg hogy a nagyvárosokból folyamatosan tiltják ki a dízeleket, valamint az üzemanyag árát is emelik szépen lassan egy pluszadóval.