AUTÓTÍPUS KERESÉS

Kovács Autó

Repülő Autó

Repülő autó megvalósítása már régi álom, számtalan sikeres és sikertelen tervek öntöttek formát alkotóiktól, de az igazi még a jövőre várat. Összegyűjtöttük a repülőautók történelmét, jelenét és a jövőjét.

Szeretne vezetés közben felszállni? Repülő autó már nem is olyan távoli jövőkép.

Repülő Autó hírekA Terrafugia bemutatta az első igazi repülő autót. Összecsukható szárnyaival, hátsó rotorral, kormánnyal és földi kerékmeghajtással. Normál benzinnel működik, bármelyik benzinkúton megtankolhatjuk, majd keresnünk kell egy megfelelő felszállópályát, megnyomunk egy gombot és a kinyíló szárnyakkal repülhetünk tovább. Az új repülő autó design a jövőképe már inkább helikopterhez fog hasonlít, mint repülőgéphez. A földön autóként lehet vezetni, a levegőben repülőgépként üzemel. Burkolata szénszálas, könnyebb és erősebb, mint a fémek. A motor kompakt és erőteljes.

Repülő autó a garázs előtt

A repülő autó hibrid előművel lesz felszerelve.

Azzal a képességgel, hogy elektromos hálózatról is fel lehet tölteni a nagy teljesítményű akkumulátort. Teljes kimenő teljesítménye a Terrafugia TF-X -nek 500 lóerő lesz, végsebessége földön 160 km/h, levegőben 322 km/h, becsült távolsági tartománya 800 kilométer. Vezetni a földön ugyanúgy kell mint egy autót, a repülés kezelésének elsajátítása öt órát vesz igénybe.
Repülő autó autópályán
A repülőautó felszállása nem igényel kifutópályát.

Elég csak egy nagyobb parkoló, vagy egy park, ahol átalakíthatjuk autónkat a dönthető rotoros technológiával a hajtócsavarok kinyílnak a zömök szárnyakkal együtt. A helikopterhez hasonló felszállás után a rotor függőleges helyzetből vízszintesbe fordul. Ez ugyanaz a fajta technológia, amely megtalálható a tengerészgyalogosok V-22 Osprey repülőgépében.
Repülő autó parkban felszállás
A repülő autó a levegőben felgyorsul a megfelelő sebességre, a rotorok leállnak és összecsukódnak. Zömök, hajlított szárnyai úgy lettek tervezve, mint amikor a madarak vitorlázva "ölelik" a légáramlatokat. Ezzel a megoldással hatalmas távolságokat lehet megtenni, üzemanyag fogyasztás nélkül.
Repülő autó a levegőben
"Úgy éreztük, itt az idő, hogy megosszuk a jövőképünket" - mondja Richard Gersh, a Terrafugia fejlesztési alelnöke.
A Terrafugia sok más megoldást is megálmodott, hogy az utcai vezetés közben is kifogástalanul működjön. A jelenlegi prototípus is két tervezési fázison ment keresztül, 50 óra repülési időt, pár órát töltött a földön.
Repülő autó repülés közben
A szárnyas repülő autó első példányának bemutatását 2016-re tervezték Terrafugia TF-X elnevezéssel. Mivel rengeteg biztonsági követelményeknek meg kell felelnie a légi és a földi forgalomban, ezért a sorozatgyártását 8 - 10 évre tervezik. A cég azt mondja, hogy több mint 100 előrendelés várja a szállítási határidőt.
Repülő autó parkol
A jelenlegi repülő autó prototípusa további fejlesztések előtt is szállítható, mivel megfelel a szigorú biztonsági követelményeknek, mint légi jármű és autó. Kihirdetett ára 279,000 dollár jelenleg. A fő kihívást a technológiai fejlesztések mellett a légi biztonsági előírások túllépése. Mindezen 22 ember dolgozik, aminek a fele mérnök. Azt vallják, nem fogják feladni! A jövő itt van!

Repülő autó repülőtérenrégi Repülő autó levegőbenrégi Repülő autó földön

További kapcsolódó cikkeink használtautó vásárlással és más autós hírekkel kapcsolatosan itt olvasható >>


 

A repülő autók történelmének története

1956
Amerikai cég Aerocar gyártotta az első repülő autót. A terv az volt, hogy szárnyakat csatolnak egy Lotus Elise sportkocsira minden repülés előtt. Sajnos a szárnyak és a propeller motort külön kellett szállítani.



2004
Egy amerikai feltaláló Paul Moller építette a M400 Skycar névre hallgató repülő autót. A szuper repülő autó úgy nézett ki, mint egy Batmobile és a nyolc felszerelt turbina biztosította a függőleges felszállást. Az irányítás földön és levegőben is botkormánnyal valósították meg és természetesen a földi közlekedést is a turbinák biztosították. Ez talán a legnagyobb és leglátványosabb változata volt repülő autó történelmében. Csak egy prototípust gyártott, amit múzeumban őriznek.



2007
A következő repülő autó megvalósításban is függőleges felszállás funkció jött létre. A holland mérnök John Bakker egy helikopter-autót, Gyrocopter épített. Inkább hasonlított egy kétüléses motorkerékpárra, amire helikopter hajtócsavarok vannak erősítve.
2013 -ban John Brown, Pal-V név alatt tökéletesítette találmányát, ami egy kétüléses Carplanere lett, összecsukható szárnyakkal és légcsavarral. A kerekeket elektromos motor hajtja, a légcsavart Subaru motor. A fejlesztések még napjainkban is folytatódnak.
repülő motor összecsukottrepülő motor nyitott

2012
Amerikai cég, Terrafugia gyártotta az első sorozatgyártású repülő autót, a Terrafugia Transitiont. A kompakt jármű összecsukható szárnyakkal van felszerelve és egy szabványos garázsban is elfér. Ez lett a legreálisabb változata a repülő autók történelmében. 2015-re tervezik az ár leszorítását 100.000 dollárra. Ezzel forradalmasítani akarják a polgári repülést.

 



Repülő autó új prototípusa



Repülő autó jelenlegi prototípusa - Aeromobil 2.5



Repülő autó előző változata