AUTÓTÍPUS KERESÉS
KOSÁR TARTALMA
A kosár jelenleg üres

Kovács Autó

Rallye 2016 június - Veszprém

2016. június 10. és 12. között a Veszprém Rallye-n szurkolt több ezer „rallyongó” a Magyar Bajnokság 4. futamán.

Csapatunk, mint minden évben, most is ott volt. Takács Olivér és Kulcsár Dániel a C2R2-vel a szenvedély mellett tudatosan építi fel a 2016-os évet, hiszen a futam eredményeken felül a hosszú távú fejlődést tűzték ki célként maguk elé. A legnagyobb siker számukra a koncentrált harc a másodpercekkel élményszerző ralizás közben, mely meghozza általában a dobogós helyezést. Ezenfelül a biztos célba érés pontszerzőként, ha lehet törésmentes autóval, főleg ha murvás futamon mennek.

Ollé Sasa kedveli a laza talajú futamokat. A 2014-es Veszprém Rallye-t abszolútban is megnyerő pilótának, idén a jobb egyből Czakó-Budai Annamária diktálta az itinert. A Veszprém Arénától szombat reggel elrajtolt a mezőny. A hét gyorsaságiból álló versenynapon igen szeszélyes időjárás nehezítette meg az ORB-sek dolgát. Sasa jellegzetes sárga Fordja 11-es rajtszámának köszönhetően egy viszonylag „letisztított” murván indulhatott neki. Gyönyörű időkkel teljesített az elején, de sajnos ezután a technika ördöge közbeszólt! A felső fordulatszám tartományban nem forgott ki rendesen a motor így, az első gyorson jó időket ment az autó, a másodikon gyengébb volt, a harmadikon pedig már nagyon erejét vesztette, túlságosan melegedett. A szervizben a szerelők keresték ennek az okát, és a gyújtótrafó meghibásodását észlelték. Sajnos mire rájöttek a hibára, addigra a 11. helyre csúszott vissza a népszerű páros, onnan kezdték meg a felzárkózást.

Örömmel érkezett meg a csapat Veszprémbe, hiszen az ifjú pilóta egy egész napon keresztül tesztelhette a C2R2-t Budapesten, a veszprémi pályákhoz nagyon hasonló terepen, laza talajú, bár még száraz körülmények között.

Segítségére volt Olivérnek Schuck Jani, aki nagyon rutinos, többszörös murva futam győztes pilótánk.

Felkészült „Kis Tuki” a helyes féktávokból, valamint a kigyorsítás időpontjában ajánlott sebességváltásból, és egyéb trükkökből. Jamek utolsó kérdése ez volt: „Az ugratókról beszéljünk?” Olivér válasza erre: „Miről? Hogy ki ugratott tavaly nagyobbat?” Jót nevettek, és megegyeztek, hogy idén inkább végigmegy a C2R2, és nem lesz „VB”-s ugratós kép. A második versenynap vasárnap reggel korán elkezdődött. A Rally2-nek, hat gyorsaságin közel 100 versenykilométert kellett megtenni! A három szakaszt (Kislőd 13,3 km, Hegyesd 16,1 km, Hajmáskér 18,5 km) két körben teljesítették. Elkezdett esni, sár és dagonya lett, így a gyorsaságin előzőleg felírt itiner-paraméterek átértékelődtek. Olivérék az első gyorson eleinte csak puhatolóztak, ráéreztek a murva beállításokra nedves felületen, és az itiner információit lefordították sáros felületre, hiszen a szombathelyi baleset rossz élménye is bennük volt még. A külső tankoló zóna a csapatok feladatát nehezítette, hiszen minden körben egy alkalmi benzinkutasunknak, adott időpontban kellett várni a versenyautónkat közel 30 km-re az Arénától.

Harmadik gyorsaságin a mezőny eleje átvergődött a zuhogó esőn, majd Olivérék után a többieket már nem engedték elrajtolni, mert az apró köves, sáros útfelület életveszélyes lett addigra. A látási viszonyok annyira rosszak voltak, hogy Dani szólt a kanyarokban, hogy „Itt a jobbos, most van a bal, stb.!”
Végül is utánunk már visszafordították a mezőnyt, és alternatív útvonalon visszairányították őket a szervizparkba. Az első 4 autó normális körülmények között ment végig, így a saját valós idejüket kapták meg, de aki ezután elrajtolt, illetve akit nem engedtek elrajtolni azoknak egy megállapított átlag időt adott a versenyigazgató. Ömleni kezdett újra az eső, ezért a szerelőink még egy hosszanti barázdát vágtak a Pirelli abroncsra, mivel így jobban elvezeti a vizet és kevésbé úszik fel az autó a vízen. Bejött a taktika, mert jól reagált rá a C2 a következő körben, így továbbra is tartották magukat taktikájukhoz a fiúk, vagyis: „Épségben célba érni!”
A Kislődön a második körben 50 másodperccel jobbat jött Oli és Dani, és ezt a tendenciát folytatták végig. A versenytársaink közül sokan szenvedtek balesetet, összetört autók álltak végig a gyorsasági szélén, vagy a szalagkorlátot kitörve az árkokban-szakadékokban. Súlyosabb személyi sérülés nem lett szerencsére!

Vasárnap a hűvösebb idő és az eső, a változó körülmények kedveztek Sasáéknak. Szép versenyzéssel feljöttek az élre, és óriási boldogsággal, az abszolút II. helyért vehették át csillogó szemmel a még csillogóbb kupákat. Másfeles szorzóval kaptuk ezen a futamon a pontokat, így a Power Stage-en elért 2. legjobb idő plusz 3 pontot ér a bajnokságban. Takács Olivér és Kulcsár Dániel a C2R2-vel szép versenyzéssel a kategória III. helyezettje lett. A versenyünk után elégedetten álltunk be a műhelybe a karcolásmentes autóval, hiszen a kívül-belül igencsak saras autón most, a
takarításon kívül nincs sok tennivaló, amit sajnos rengeteg csapat nem mondhat el magáról egy veszprémi futam után. Székesfehérvárra, aszfalt versenyre építjük át az összes versenyautót, hiszen július végén ismét elrajtolunk az országos bajnokságon, addig kisebb versenyek várnak…