AUTÓTÍPUS KERESÉS
KOSÁR TARTALMA
A kosár jelenleg üres

Kovács Autó

Összeolvadhatnak a világ legnagyobb autógyárai

A legnagyobb magánkézben lévő kínai autógyár, a Geely elnöke írt, Li Shufu írt arról értekezést az autóipar jövőbeli alakulásáról. Ha a jövőben is nyereséget szeretnének termelni, akkor szerinte a cégeknek fel kell ébredniük, és a technológiai ismeretek megosztására kell átállniuk.

 

Az elfogadható bevétel és nyereség a cél

 

Csupán két lehetőséget lát a világ autógyárai számára: vagy képesek lesznek együttműködni, vagy a nagyobb elnyeli a kisebbet – ezt Li Shufu, a legnagyobb magánkézben lévő kínai autógyár, a Geely elnöke jelentette ki a Frankfurter Allgemeine Zeitungban megjelent cikkében, amelyet az MTI szemlézett. A Geely még februárban felvásárolta a Daimler AG részvényeinek 9,69 százalékát, ezzel a legnagyobb részvényese lett a német konszernnek. Ha a jövőben is elfogadható bevételt és nyereséget szeretnének termelni, akkor új üzleti modellre lesz szükség. A kínai autóipari befektető szerint az autógyártóknak fel kell ébredniük, és a technológiai ismeretek megosztására kell átállniuk. Úgy fogalmazott: azt, aki nem lép ki a saját világából, fel fogják falni a nagyok.

Az autó gyártása

Bővítgeti a márkagyűjteményét…

 

A Daimler Shufu megjelenése óta már tett is lépéseket afelé, hogy az elektromos technológiai együttműködését elmélyítse kínai partnerével, a BAIC Grouppal: a Mercedes-Benz négy százalékos részesedésre tett szert a BAIC egyik vállalkozásában. Az autóipari mágnás európai terveiről annyi vált ismertté, hogy a Volvo belgiumi üzemében kezdené meg jövőre a középkategóriás márkának szánt Lynk&Co modellek gyártását. Li Shufu 2010-ben vásárolta meg a svéd Volvo autógyár többségi részesedését a Ford konszerntől, majd 2013-ban a londoni fekete taxikat gyártó London Taxi Company vállalatot szerezte meg. A kínai befektető tavaly a brit Lotus sportkocsival bővítette márkagyűjteményét, és a második legnagyobb részvényessé lépett elő a Volvo teherautógyárban is. Shufu azt mondta: akik készek együttműködni a márkáikban használt digitális platform kidolgozásában, azok lesznek a jövő letéteményesei.