AUTÓTÍPUS KERESÉS
KOSÁR TARTALMA
A kosár jelenleg üres

Kovács Autó

Az Opel Ampera egy jó e-autó lett

Immár öt éve van a piacon az Opel Ampera névre hallgató e-autója, és a kezdeti értetlen fogadtatás után a rüsselsheimiek újra nekifutottak a modell népszerűsítésének és nem eredménytelenül.

Csak rendelni lehet és várni is kell az e-Amperára

A jól tájékozottak által csak Chevrolet Boltnak tartott Opel Ampera, amely valójában az Opel és a Chevrolet közös fejlesztése, és igaz, ami igaz, tényleg a Chevroletnél készül, azért nem kis mértékben mégiscsak a német mérnököket dicséri, mivel az eredetileg az amerikaiak által kifejlesztett futóművét egy idő után a német változatra cserélték, és pedig nem csak az Amperánál, de a Boltnál is, mert az valahogy jobban viselkedett az utakon. A 204 lóerős e-motorral felszerelt járgányban egy 430 kilogrammos akkumulátor gondoskodik az energia ellátásról, amit a speciális töltőállomáson fél óra alatt lehet újabb 150 kilométer megtételére alkalmas állapotba hozni.

Itt az elektromos Opel Ampera

Azért nem egy igazi sportkocsi

Bár az Opel Ampera figyelemre méltó gyorsulási adatokkal rendelkezik, például előzéskor 4,5 másodperc alatt gyorsul 80-ról 120-ra, azért nem az az igazi sportautó, amit nem is lehet elvárni egy 1,7 tonnás és 4,6 méter hosszú és elég magas járműtől, amelyben 381 literes csomagtartó is rejtőzik. Valójában azonban nem egy nagy autóról van szó, tehát inkább egy Opel Astrával lehet összehasonlítani, azzal, hogy annál több az Amperában a hely az utastérben. Egyébként a Németországban járó környezetvédelmi bónusz felhasználásával, ami mintegy 4300 eurós megtakarítást tesz lehetővé a vevő számára, a 35 ezer eurós ár nem olyan elrettentő, főleg annak fényében, hogy egy BMW i3 is nagyjából ennyibe kerül.