AUTÓTÍPUS KERESÉS
KOSÁR TARTALMA
A kosár jelenleg üres

Kovács Autó

Nem kell pánikba esni: van megoldás, ha lemerült az akksi

Az akkumulátor az autó szíve, nélküle egy tapodtat sem mozdul a kocsi. Ha gond van vele, nem árt már az első jeleknél kicserélni, de ha cserben hagy, vagy váratlanul lemerül, akkor is van megoldás. Legyünk felkészültek: a csomagtartóban őrzött bikakábel olykor több ezer forintot spórolhat meg.

 

Már előzetesen figyelhetünk a jelekre 

 

A lemerülő akkumulátor talán az egyik legkisebb gond, ha az autónk műszaki problémáit vesszük sorba, éppen ezért nem kell pánikba esni, ha bekövetkezik. Főleg azért, mert kevés olyan autós van, aki megússza a helyzetet egész „pályafutása” során, így tehát a szitkozódás helyett érdemes azt átgondolni, hogyan orvosolhatjuk a problémát. Télen, hidegben még nagyobb az esély erre, azaz jól jegyezzük meg a teendőket. Már előzetesen figyelhetünk a jelekre: ha reggelente akadozik az indítás, valószínűleg az akksival van a gond. Ezzel érdemes elmenni szerelőhöz még azelőtt, hogy valahol cserbenhagyna a kocsink. Ha viszont már beütött a krach, ahhoz alkalmazkodjunk. Derítsük ki, hogy biztosan az akkumulátor okozza a gondot: ha se kép, se hang, azaz nem világít semmi a kocsi műszerfalán, meg sem moccan a motor, akkor majdnem biztosan megvan az ok. Ha azt látjuk, hogy a világítás fel van kapcsolva, ám a lámpák nem égnek, mi pedig órák óta nem ültünk a kocsiban, akkor fogadhatunk rá, hogy ez szívta le az energiát. 

 

Akkumulátor bikázás

 

Bikázás, betolás, telefonos segítség

 

Vegyük a legegyszerűbb esetet: ha van nálunk bikakábel, megkérhetünk egy közelben álló autóst, hogy segítsen bebikázni a motort. Fontos: a pozitív töltést a pozitívra, a negatívat a negatívra csatlakoztassuk. Indítás előtt kell pár perc, mire erőre kap a szerkezet. Ha elindult, utána nem szabad egyből leállítani, kell körülbelül fél óra, mire a generátor újratölti az akksit. Ha nincs bikakábelünk, olyan autóst keressünk, akinél akad ilyen. Pénzbe kerül, de tuti megoldás az is, ha taxit hívunk: a társaságoknak általában fix áruk van a bikázásra, erre már a telefonban kérdezzünk rá. Ha otthon, vagy éppen a munkahelyen történt a baj, akkor egy akksitöltő segíthet, csak éppen nem azonnal. Ha ráérünk, kössük rá az akkumulátorra, helyezzük áram alá, és hagyjunk pár órát a töltésnek. Amennyiben manuális váltó van a kocsiban, megpróbálkozhatunk a betolással, de erre egy nagyvárosi forgalomban nem lesz elég helyünk. Ha mégis nekikezdünk, a tolás előtt adjunk gyújtást a kocsira, a sebességváltót pedig állítsuk kettesbe. És persze kerítsünk valakit, aki segít tolni. Tövig nyomott kuplunggal induljunk, majd ha lendületbe jött a kocsi, emeljük fel a lábunkat. Ha beindul, akkor itt is igaz, hogy hagyjunk időt az újratöltődésnek. Amennyiben gyenge már az akksi, és sokszor okoz gondot, nem lehet elkerülni, hogy újat vegyünk a kocsiba, de szerencsére ez sem elviselhetetlen összeg.