AUTÓTÍPUS KERESÉS
KOSÁR TARTALMA
A kosár jelenleg üres

Kovács Autó

Nem áprilisi tréfa – itt az új Škoda Scala

Nem kell már sokat aludni ahhoz, hogy megkezdődjön az új Skoda Scala modelljeinek értékesítése. A Rapid utódjának szánt kisautót nagy várakozás övezi, ami nem csoda – elődje nem tartozott a cseh Skoda alkatrész gyártó sikertörténetei közé.

Egy vízió tömeggyártása

 

Tavaly ősszel mutatta be a Skoda Vision RS fantázianevű formatervét a Párizsi Autószalonon. A terveket eredetileg a soron következő modell alapjául szánták, arra azonban még talán ők sem számítottak, víziójuk milyen nagymértékben elnyeri a szakértők tetszését. A Rapid mérsékelt sikere után szüksége is volt a cseh gyártónak a figyelemre, és ezúttal nem is okoztak csalódást. Karcos élek, sportosság és kifinomultság egyszerre jellemezte a Vision RS-t. Nem csoda tehát, hogy mindenki szorosan figyelemmel követte az akkor még névtelen autó sorsának alakulását. Október közepén a név is kiderült – a latin létra szóból eredeztetett Scala arra utal, hogy a gyártó egy újabb szintre emeli a kompakt autók családját. Mára az is kiderült, hogy nem változtattak túl sokat az eredeti terveken és meghagyták az új modellt olyannak, amilyet az eredeti tervezés során álmodtak meg. Hogy ez mennyire bizonyult jó húzásnak, az még kiderül, egyelőre nem lehet pontosan tudni a hatást.

 

Skoda Scala

 

Magas technológia a kisautóknál

 

Motorból két benzines (1.0 TSI, 1.5 TSI DSG) és egy gázolajas (1.6 TDI SCR) verziót kínálnak az autóból. Ami azonban a belső kialakítást és egyéb extrákat illeti, ténylegesen olyan szolgáltatásokkal bővítettek a csehek, ami eddig csupán magasabb árkategóriájú kocsik esetében volt jellemző. Míg az alapváltozatban csupán a hátsó lámpák LED-es kialakításúak, az extra felszereltség esetében az első lámpák is ezt a technológiát kapták meg. Számtalan vezetői segédrendszer e-call vészhívó, sávváltást segítő rendszer, fékenergia visszanyelő-rendszer) és akár kilenc légzsák is rendelhető a kocsihoz. A Scala lett a gyártó első, állandó internetkapcsolattal rendelkező modellje is, az már önmagában is nagy teljesítményt. Az állandó online jelenlétre szükség is lesz majd, hiszen a vezető látóterében elhelyezkedő digitális kijelző (infotainment-képernyő) is a legmodernebb technológiát hozza be az autó utasterébe. Az alapverzió 5,5 millió forint környékén kezdődik, a legmagasabb felszereltség kiválasztása esetén ez az összeg nagyjából 6,3 millió forintnál tetőzik. Az első tulajdonosok 2019 második negyedévében kaphatják kézhez az autóikat. Kíváncsian várjuk az első tesztek eredményét, hiszen amennyiben kiemelkedő vezetési élmény párosul a formához és a belsőhöz, a Scala egy igazi sikersztori lehet a magyar piacon is.