AUTÓTÍPUS KERESÉS

Kovács Autó

Jövő Autók

Milyen lesz a jövő autója? Sokakat foglalkoztat a kérdés, és nem csupán a konstruktőröket meg a formatervezőket.

A legutóbbi tokiói autóshow három izgalmas, és szinte már szalagkész modell előpremierjét hozta a jövő autóiról.

Jövő Autók HírekA nem kevés autószalon és autóshow éppen arra szolgál, hogy ne csak a sorozatgyártásban már-már szerelőszalagra kerülő új modelleket mutassák be a jövő vásárlóinak, de a kicsit távolabbi (néhány év múlva az utcára kerülő, vagy éppen nem kerülő) koncepciós modelleket bemutassák a szakmának és a közönségnek. A fogadtatás, a szakmai és a médiavisszhang olykor el is dönti a típus sorsát: felgyorsul a gyártás előkészítése, vagyis berendelik, de előfordult már az is, hogy elvetették, vagy későbbre halasztották a további munkálatokat. A Nissan alighanem stratégiai döntést hozott. Úgy értékelhették, hogy a hibrid meghajtásban a Toyota verhetetlen, nem érdemes vele versenyezni. Bátran elröppenhetünk a teljesen elektromos meghajtású autók világába.

 

Mivel a leginkább környezettudatos vásárlókat is meg kell nyerni, el kell oszlatni a villanyautókkal szembeni aggodalmakat és idegenkedést, egy szuper erős, szuper dögös, nagyon sportos igazi országúti bombával álltak elő, olyannal, amely egyszerűen megváltoztatja az elektromos autókról alkotott képet.

Ez mindjárt a formatervezésen meglátszik. Az orrnál keskeny, hátul széles deltaformájú kocsi inkább néz ki kívülről versenyautónak, azok közül is a legmerészebbek egyikének, kívül-belül. A motorok közvetlenül a kerekekhez kapcsolódnak, optimalizálva a meghajtást és a fékezést egyaránt, nem beszélve az energiahatékonyságról. A kocsi aerodinamikai mutatói egyedülállóak. Ahogy a koncepció atyja, Francois Bancon, az Infiniti alelnöke, egyben a Nissan termékstratégiai és tervezési vezére megfogalmazta: forradalmasítani kell a külsőt, hogy az elementáris erejű érzelmeket váltson ki, a szerkezet adja meg a maximális vezetési élményt, és ez legyen azonnal szembetűnő is a potenciális vásárlóknak, miközben kapjon hangsúlyt a takarékos és környezetbarát autó imása is. Mit mondjunk? Sikerült.
MITSUBISHI GC-PHEVMITSUBISHI GC-PHEV

A másik, szinte már utcakész újdonság a Mitsubishi szabadidő autója.

A terepjáró fazonú dzsip üzenete az űrtechnika. Eddig a Subaru birtokolta a japán űrtechnológia képviselőjének címét a az autóiparban, de fénye megkopott valamelyest, ezt próbálja kihasználni a Mitsubishi. Ráadásul merészen a terepjárópiacon  japán  bajnok Toyotának mer kesztyűt dobni a hibrid meghajtással. Háromliteres benzines V6-os turbófeltöltésű alapmotorral és egy erős villamotorral nyolcsebességes automata váltón keresztül hajtják meg a dizájnban a kategória minden japánját (különösen az unalmas külsejű versenytársat, a RAV4-et) megverő kocsit. De az igazi nagy dobás az utastérben van. Már beszállni is izgalmas: az első ajtók előre, a hátsók hátra nyílnak, és nincs közöttük oszlop. Ezáltal, mintha egy terem ajtóinak szárnyai nyílnának meg előttünk. Érvényesül az ajtók, a műszerfal és az ülések „űrhajódizájnja”, de az igazi Star Trek világ a kijelzőivel a műszerfalra is felfutó középkonzolon elevenedik meg.

A harmadik nagy dobás a Lexusé. A Toyota prémiumkocsija megunta az unalmas külső, megbízható autó skatulyát.

A tavalyi frankfurti szalonon előjött a Lexus LF-NX modellel, amely kapott hideget-meleget, de nem tagadható, a figyelem középpontjába került.  A tokiói show újra színpadra szólította, ami jelzi, hogy komolyan gondolják, és hamarosan az utcára is kikerülhet. A merész, például a sárvédőknél optikailag is brutálisra dizájnolt, a hűtőrácsával, lámpával és tükreivel is figyelmet keltő kocsi harmadik változatának újdonsága a motor. Míg Frankfurtban a hibridekhez ideális Atkinson-ciklusú benzinmotor és villanymotor tandemjét hordozta a motorháztető alatt, addig itt egy szerény kétliteres turbós benzinmotort tettek bele. A Lexus imádóinak nem is ez a fontos, nekik az enyhén agresszív, eddig a márkára nem jellemző külsővel kell megbarátkozniuk, meg azzal, hogy az eddig külsejével szerény, rendkívül megbízható, hosszú távra szánt kocsijuk hirtelen aggastyánná válik majd az új küllemű, és műszerfalával, középkonzoljával szintén futurisztikus új járgány mellett.

További kapcsolódó cikkeink használtautó vásárlással és más autós hírekkel kapcsolatosan itt olvasható >>