AUTÓTÍPUS KERESÉS
KOSÁR TARTALMA
A kosár jelenleg üres

Kovács Autó

Melyik autó alkatrészeket kell cserélni a leggyakrabban?

Sokszor felmerülhet az a kérdés, hogy melyek az autónak azok az alkatrészei, amik a leggyakrabban szorulnak cserére. Ez érdekelheti azokat, akik ismerik az autójuk apró részleteit, de talán a kezdőket is, akik szeretnének többet megtudni mindennapos járművük belsejéről és az egyes alkatrészek időszakos cseréjéről.

 

Az autóalkatrészek időszakos cseréi

 

Az autóknál, az egyik gyakori cserét az olaj és az olajszűrő igényli. Ezeket jellemzően három, illetve hat hónaponként, vagy 3000 és 5000 mérföld között kell leváltani. A szélvédőtörlő lapátok is sűrűn elhasználódnak. Legtöbbször évente vagy kétévente kívánják a felújítást. A légszűrők három-négy évig alkalmazhatóak, vagy 30 000-50 000 mérföldig. Amennyiben a járművünket sokszor hajtsuk poros utakon, akkor még gyakoribb lehet a légszűrők cseréje. A fékbetétek leginkább 30 000 és 70 000 mérföldet bírnak ki, vagy háromtól öt évig tarthatnak. Viszont erre a csere időszakra, lényeges befolyással lehet a jármű és a fékbetétek típusa, valamint a vezetési szokásunk is. Az akkumulátorok általában 4-5 évig tartsák meg épségüket. Ezeknek élettartamukra nincs hatással a futásteljesítmény, nem lehet megállapítani használatuknak idejét. A fényszórók és a hátsó izzók rendszerint öt-hét évig terjednek attól függően, hogy mennyit vannak használatban. A hagyományos izzók tartósságának idejét befolyásolhatja a göröngyös és rázkódós utakon való gyakori vezetés.

Az autó alkatrészei

A gumiabroncs, a gyújtógyertya és a vezér-műszíj cseréje

 

A gumiabroncsok öt-hét évig őrzik meg épségüket. Bár természetesen ezt befolyásolhatja a vezetés tényleges mennyisége, valamint a gumiabroncsok minősége (minél magasabb minőséggel rendelkezik egy gumiabroncs, annál később fog rajta a kopás jele jelentkezni). A gyújtógyertyák, a platina és az irídium dugók általában kb. 100 000 mérföldig, vagy nyolc évig tartanak ki. A gyújtógyertyák néha cserére szorulnak, ha gyakori rövid utazás eredményeként megsérülnek. A szerpentin szíjak rendszerint hat évet, vagy 75 000 mérföldet bírnak ki. A vezér-műszíj pedig, legfeljebb 100 000 mérföldig vagy 8 évig őrzi meg épségét. A féknyereg, a kerékhengerek és a főhengerek, több mint 100.000 mérföldig tartanak, de ezek végül elszenvedik a belső korróziót, és cserére szorulnak. Ezenkívül, még egyéb elemek is időnkénti átvizsgálásra szorulnak, mivel körülbelül az alkatrészek többségén, 5év után mutatkozik meg a megviselés. Ezek általában nem olyan munkafolyamatok, amit mi magunk is, otthon el tudnánk végezni. Mindenképp egy hozzáértő szakemberre van szükség, a vizsgálathoz és a javításhoz is.