AUTÓTÍPUS KERESÉS
KOSÁR TARTALMA
A kosár jelenleg üres

Kovács Autó

Kovács István, a Kovács Autó története

Kovács István a Kovács Autó cégvezetője és tulajdonosa

Kovács Autó nyitott könyve, Kovács István tulajdonos és alapító mesél felfedi történetét! Szeretnénk, ha vásárlóink a jelenlegi magas színvonalú szolgálatsásaink mellett megismernék múltunkat a kezdetektől.

Kovács István mindig az ügyfelei igényeit tartja szem előtt, ez a Kovács Autó mottója is egyben

"Szeretnénk, ha ügyfeleinknek lennének kérdéseik, hogy például ez vagy az a termék ajánlható-e inkább, hogy jó megoldás-e az, amire gondolnak, vagy éppen hogyan tudunk nekik segíteni valamiben. Az autójuk üzemeltetésével, biztonságos működésével, javításával kapcsolatos teendőjükben, nehezen javítható autószerelési problémák megoldásában. Ugyanakkor pontosan tudják, kik is az ő partnereik, kikhez fordulnak. Ezért mutatjuk be minél teljeskörűbben a céget."

 


Az előd és előzmény: a kezdetek

Az 1960-as évek végétől Szegeden a legfontosabb, leginkább ismert magánkézben lévő, ahogy akkor mondták, maszek autószerelő műhely volt a Kovács mérnöké. Ismert volt innovatív megoldásairól, kiváló munkakultúrájáról, az elvégzett munka kitűnő minőségéről, illetve arról, hogy a ritka, nyugati típusok bajaira sokszor csak itt találtak valódi megoldást. És nemcsak Szegeden, nemcsak a környéken, hanem – bátran mondhatjuk, az akkor E5-ösnek nevezett főút mentén Bécs és Belgrád között az erre járók körében igencsak ismert és megbecsült műhely, műszaki segélyhely, biztos támpont volt a Kossuth Lajos sugárúti szerviz. Pedig maga Kovács István nem is annyira autószerelőként, inkább célgépek tervezőjeként, gyártójaként, kísérletező emberként, megoldásokat kereső sikeres konstruktőrként tartja számon magát, erre a tevékenységére a leginkább büszke.

Kovács mérnők Szeged műhely
Kovács István mérnök és autószerelő műhelye napjainkban

A mester 1929-ben született. Apja iparosember, ismert és megbecsült hentes és mészáros volt, több bolttal, de igazán ismertté a szegedi nyilvánosságban vendéglősként vált ismertté. Mint tehetős és az újra nyitott vállalkozó autókat is tartott, elsősorban az üzlet céljainak megfelelően. Ezek korán felkeltették a fiú érdeklődését. Kovács István jó műszaki érzéke hamar megmutatkozott. Barkácsolt, fúrt, faragott, leginkább arra a kiskocsira büszke, amelyet maga állított össze alig több mint négy évesen. Ez ugyanis alkalmas volt arra, hogy mindenféle hasznosítható hulladékot (papírt, rongyot, ócskavasat) szállítson rajta az átvevőhelyre, vagyis már akkor „pénzt keresett”, méghozzá munkával, saját erőből.

Nagyobb gyerkőcként szívesen javítgatta, tartotta karban apja autóit, sőt, mivel volt egy szétszedett, üzemképtelen, az abból kiszerelt alkatrészekkel pótolta az elromlott, elkopott darabokat. Egy idő után már az ismerősök, üzletfelek is gyakran megkérték az ügyes kezű fiút, hogy javítsa meg, hozza rendbe az autóikat.

A szórakozásból, hobbiból származó pénzkereset akkor vált igazán fontossá a családban, amikor a II. világháború idején apja katonaként szolgált majd fogságba került, miközben 1944-ben megszületet öccse, László. (Az ő sorsa is összefonódott a Kovács Autó történetével, de erről majd később).

 


Régi Kovács Autó kis-, nagyker és szerviz

Kovács mérnök műhelye

Kovács István családja

Az egy csapásra családfenntartóvá előlépett legényke szerencsére jól bírta a munkát, és érzéke is volt a műszaki témákhoz. Pékségben kezdett el dolgozni, de itt is inkább a gépekkel bánt, alakítgatta, javította, újítgatta őket, mintsem a tésztával. Az volt a fontos, hogy megvolt a biztos keresete, amelyből ha szerényen, szűkölködve is, de eléldegélt a család.

Az államosítások nyomán apja ipara, vállalkozása már sohasem állt igazán lábra, de a családi ház udvarán, hátul 1953-tól fokozatosan létrejött a műhely, elsősorban autószervizként. Közben Kovács István már járt a Budapesti Műszaki Egyetem szolnoki gépészmérnöki karára, itt végzett 1956-ban. Innentől a gépészetet szélesebb értelemben gyakorolta, nem egyszerűen autószerelőként. Hivatalosan, iparengedéllyel, fő tevékenységként mégis autószerelő műhelyt nyitott 1962-ben, de nem annyira a szerelés, mint a kocsik átalakítása, konstrukciós hibáik kijavítása, új megoldások kidolgozása érdekelte. Ezzel szerzett hírnevet magának. Pénzt pedig célgépek szerkesztésével, legyártásával, innovációval keresett, állami nagyvállalatoktól is egyre gyakrabban kapott megbízásokat, de külföldről is hamar érkeztek megrendelések. Ezek megteremtették azt a biztos anyagi bázist, amelyen fejleszthető volt a műhely, alkalmazotti létszámban, gépekben és berendezésekben egyaránt. Így lett a hatvanas évek végére igazi szegedi legenda a Kovács mérnök műhelye, és maradt az vagy harminc évig.

 

Kovács László – Autóelektromosság

László az öcs az autóelektromosság szakértője lett. Rádióműszerészi, később technikusi végzettséggel az elektromos orvosi műszerek szakértőjeként volt ismert klinika szerte, de az autótól, a bátyja hatására persze, ő sem távolodott el soha.

Igazi szakértőjévé vált a gépkocsik elektromos berendezéseinek, mert az természetes volt, hogy az autórádiókhoz, a mind bonyolultabbá és igényesebbé váló beépített szórakoztató eszközökhöz (hifi, CD- majd DVD-lejátszók, mélynyomók, hangfalak és a többi), mindig is értett, illetve szaktudása együtt fejlődött a berendezésekkel.

Végül őt is beszippantotta az üzlet, a bátyja műhelye mellett, az utcafronton nyitotta meg önálló kereskedését és javítóműhelyét és vált maga is önálló iparossá, kereskedővé.

 

Ifj. Kovács István, a mai Kovács Autó alapítója

Kovács mérnök első fia, István 1966-ban született. Az autók iránti vonzalmat hozta a családból, de később kiderült, az érzéket is, elsősorban az üzleti érzéket, a döntésképességet, a kitartást, a feladatokra való koncentrálást.

Kovács István és édesapja az üzlet előtt
Kovács István és fia, az alkatrész üzlet alapítása
Az általános iskolát követően a Rózsa Ferenc szakközépiskolában végzett, természetesen autószerelőként. Gyakorlatot a Sárosi utcában, az AFIT ottani szervizében szerzett valamelyest, de folytatta a tanulást, Győrben, a Közlekedési és Távközlési műszaki főiskolán, autógépész szakon. A végzést követően még egy évig az AFIT-nál maradt, majd a Cserzy Mihály utcában, a kisipari szövetkezet autójavító részlegénél volt munkafelvevő.

A diplomához, meg amolyan életajándékként apja rendbetett neki egy Porschét, de István nem érezte igazán jól magát vele: ezzel nem járhatott oda dolgozni, ahol némelyik főnökének Trabantja volt. Kovács István a mestervizsga megszerzése után egy évvel, 1991-ben ennek a kocsinak az eladása biztosította az alaptőkét az egyéni vállalkozóként megnyitott autóalkatrész-kereskedéshez.

Akkor, a rendszerváltást követően az új vállalkozói réteg sikeréhez a későbbi szociológiai vizsgálatok szerint alaptőke, hozzáértés és kapcsolati tőke volt szükséges, minimum kettő a háromból elengedhetetlen volt. Az alaptőke – ha nem is volt nagy – megvolt. Akkorra a szaktudás is. A volt évfolyamtársak, a szakmában országszerte helyüket megtalált barátok, és persze az apai oldalról hozott ismeretségi kör biztosították a kapcsolati hálót. Már csak az a bizonyos plusz, a vállalkozói bátorság, a reális tervezés, a célok következetes kitűzése kellett, és kiderült hamarosan: ez is megvolt. A kereskedői és boltvezetői képesítés hiányzott már csak, és mire az is meglett, eljött az idő, hogy az addigi szerény egyéni vállalkozás átalakuljon, 1998-ban létrejött a Kovács Autóalkatrész Kft.

 

A fejlődés egyik iránya: az új szerviz

A Kossuth Lajos sugárút utcafrontján és a  családi bázis szomszédjában egyre fontosabb és nagyobb forgalmú bázissá alakult az autóalkatrész kis. és nagykereskedés, de ekkorra Kovács István mérnök már nem vihette a szervizt. Kár lett volna viszont felszámolni a helyet, hagyni elfeledni a legendát, engedni, hogy egyre kevesebben emlékezzenek majd arra, hogy egykoron itt volt Szeged egyik legjelentősebb autójavító műhelye. Az udvaron két beállással, aknával, korszerű emelővel elindult az új szerviz a régi telephelyen.

 

A nagy kereskedelmi beruházás, az egykori óvoda helyén létrehozott új kereskedés, fogadóudvar, raktár és parkoló kialakítása után  a lassú fejlődés, a tőkegyűjtés évei következtek, mígnem 2010-ben teljessé vált a vertikum. Az új szerviz már összesen nyolc beállással, korszerű fogadóépülettel, váróval, megfelelő raktárakkal működhetett, és olyan érzékeny feladatokra is vállalkozhatott, mint a futómű-beállítás, a márkaszervizekkel azonos minőségű karbantartás. Gumiszerviz és autómosó is ki lett alakítva, a szolgáltatásokat bővítették, egyre ügyfélközelibbé alakult a bázis.

 

Új üzletház, webáruház

Kovács Autó üzlet és szerviz 2015
A kereskedésben a webáruház, az internetes kikereskedés fellendítése hozta az újdonságot. Ma már az egyik ág támogatja a másikat, biztonságot ad, elsősorban a vevőnek: a megnövekedett forgalom jobb beszerzési feltételeket, olcsóbb árat, szélesebb választékot jelent. Ráadásul a megnövekedett beszerzési igények nyomán több hasonló vállalkozással Ifj. Kovács István létrehozta az  AutoGroup Hungary beszerzési társaságot. Ekkorra egy éve már minősített Bosch Car Service volt a szerviz, ami szintén a minőséget, a folyamatos ellenőrzést garantálta. Ráadásul az ügyfelek számára hozzáférhetővé vált Bosch Car Assistance egész országra, illetve Európára kiterjedő országúti segélyszolgálata.

A Kovács Autó cég spirálban, egy szinttel magasabban ugyanarra a helyre került a szegedi autósok tudatában, ahol Kovács István mérnök autószerelő műhelye volt valamikor. A családi vállalkozás befutotta a második fejlődési kört is, következhet a harmadik a minőség, az ügyfélelégedettség irányában. A belépő elég jól sikerült: 2014-ben az Ország Boltja versenyben a minőségi kategória első helyezését érte el a Kovács Autóalkatrész Kft.

 

Ország boltja 2014 Oklevél, az alkatreszek.hu a legjobb boltok körébenKovács Autó szerviz oklevél, a legjobb Bosch szervizek elismerője

Hatékony ügyfélkommunikáció

A megnövekedett ügyfélforgalom persze problémát, megoldandó feladatot is generál. Képzeljük csak el, hogy ma, az internet, a mobilfónia korában az ügyfélkommunikáció legalább olyan fontossá vált, mint a minőségi kiszolgálás. A kettő összeegyeztetése nem egyszerű. Minden eladó előtt ott ülnek, a vásárlók, hátrébb még nézelődnek, várakoznak néhányan, és csörögnek a telefonok, a mobilok, percenként érkeznek az új emailek. És a vevő türelmetlen, érthető módon, számára az ő gondja a legnagyobb, az ő igénye a legfontosabb.

Kovács Autós bolt kiszolgálás közbenKovács Autó webáruházának ügyfélszolgálat munka közben

Az interaktív webáruház fejlesztése, a tájékoztatás javítása, az informatikai önkiszolgálás kialakítása mutat a megoldás irányába, de ehhez vásárlónak, ügyfélnek, megrendelőnek együtt kell fejlődnie a bolttal, a webáruházzal, a szervizzel. Megvan tehát az új feladat. Ennek keretében fejlesztjük mind korszerűbb és alaposabb tartalmakkal a vevőtájékoztatást itt a honlapunkon is. Egyre több lapja van már és lesz még a nyitott könyvünknek. Olvasgassa őket.