AUTÓTÍPUS KERESÉS
KOSÁR TARTALMA
A kosár jelenleg üres

Kovács Autó

Kevlárból készült kuplungot vegyél, ha agresszívan vezetsz

Igen gyakori probléma az autóknál a kuplung csúszása. Ez nem csak kényelmetlen, hanem veszélyes is. A gond azonban megelőzhető, pusztán annyi a dolgunk, hogy gondoskodunk az autóalkatrész megfelelő állapotáról, és betartjuk a kuplunghasználat aranyszabályait.

Holtjáték és égett szag 

 

Lassabban gyorsul a kocsi, komolyabban küzd az emelkedőkkel? Ha eközben holtjátékot tapasztalsz a kuplungodban, akkor minden bizonnyal nem a gyújtásban és nem is az üzemanyagban lesz a hiba. A pedál környékéről ilyenkor kissé égett szagot lehet érezni, ami igen zavaró és persze félelmetes is. Nagy valószínűséggel csúszik a kuplung, ezt a hibát minél előbb orvosolni kell.  Igyekezz az alkatrészeket még készletben kicserélni. A kuplungtárcsa élettartama nagyjából megegyezik a tányérrugóéval és a kinyomó csapágyéval. Körülbelül 150 ezer kilométerre kapacitálják őket a legyártásukkor. Ezért a kilométeróra állásának függvényében időről időre fontos az alkatrészek cseréje. Ezt mindenképpen bízd szakemberekre, akik ellenőrzik az alkatrészek tömítettségét. Ha nincs más hátra, mint a csere, akkor mindenképpen olyan alkatrészt válassz, ami alkalmazkodik a vezetési stílusodhoz. Az a kuplung, ami kompozit anyagból készült, hozzá pedig súrlódó betétet tettek, az a nyugodtabb sofőröknek jöhet jól. Azt az alkatrészt, amelyik kevlárt, rezet és alumíniumot tartalmaz, az agresszív stílusú vezetőknek lehet megfelelő. Ezeket kifejezetten sportautókba gyártják, hiszen komolyabb megterhelés éri majd őket. Jobb a kopásállóságuk és jobban tűri magasabb hőmérsékletet is.

 

Kuplungtárcsa

 

Mit tehetsz, hogy ne legyen gondod a kuplunggal?

 

Ellenőrizd a pedál útjának megfelelő beállítását. Ha nem értesz hozzá, mindenképpen fordulj szakemberhez. Ha nem jó pedálút, akkor a kuplung nem tud teljesen kioldódni. Hosszú távú hatása, hogy az alkatrész túlmelegszik és megcsavarodik. Azért, hogy ne legyen gond az alkatrésszel a kötelező ellenőrzéseken kívül, a vezetési stílusoddal tehetsz a legtöbbet. Indulásnál engedd fel a pedált, ez nehezíti a nyomást, ami éri. Miután az autó elindul, csak két-három másodperc után engedd fel teljesen. Figyelj arra, hogy ne túl nagy fordulatszámmal startolj. Ha meredek lejtőn ereszkedsz, akkor válts 1-esbe, néha nyomd meg a féket. Így egyik alkatrész sem melegszik fel túlzottan. Tedd el a lábad a kuplung közeléből miközben vezetsz, így nem ingerel arra semmi, hogy véletlenül megnyomd. Ne terheld túl a motort, leginkább rossz útviszonyok között. Ha véletlenül olyan helyzetbe kerülsz, ahonnan látod, hogy szinte esélyed sincs kihajtani, például hatalmas pocsolyába, leküzdhetetlen hóakadályba, akkor ne is próbálkozz ezzel. A kuplungod leéghet, ha túltolod, ezért a vontatást válaszd.