AUTÓTÍPUS KERESÉS
KOSÁR TARTALMA
A kosár jelenleg üres

Kovács Autó

Idén 70 éves a Porsche

Az eredetileg népautónak szánt VW Bogarat tervező Ferdinand Porsche fia, Ferry Porsche elkészítette álmai autóját. Az első Porsche márkájú sportkocsik 1948. június 8-án gurultak útra.

 

A kezdetek

 

Ferdinand Porsche eredetileg a Daimlernél volt technikai igazgató. Ám 1931-ben megalapította saját stuttgarti tervezőirodáját. Az ő kezei között fogant meg a Volkswagen Bogár formaterve, amelynek sorozatgyártását a II. világháborút követően kezdték el. A háború idején Ferdinand cége Ausztriába költözött. Fia, ifj. Ferdinand „Ferry” Porsche ez alatt apja szenvedélyét továbbvíve saját kocsikat kezdett tervezni. 1948-ban Ferry terveiből gyártódott az első Porsche márkájú modell, a 356-os. Nem sokkal ezután önálló autógyártóvá avanzsáltak, és az első modelljük 1951-ben megnyerte a Le Mans-i futamot. Ez jelentette a Porsche első meghatározó sikerét. 1956-ban már a tízezredik járgányt is legyártották, ami a sportautók terén ámulatba ejtő szám. 7 évre rá jött a legnagyobb áttörés: elkészült a valaha volt legnépszerűbb modell, a 911-es, amelyet eredetileg 901-es típusnévvel dobtak piacra.

 

Porsche 911 Speedster

 

Születésnapi meglepetés

 

A 70. jubileum kapcsán leplezték le a jelenlegi 911 alapján épített Speedstert, amit retrós elemekkel spékeltek meg. A lesifotók alapján több prototípus is a tesztköröket rója, valószínűleg a kifutó generáció méltó búcsúztatása lehet a szigorúan limitált darabszámban gyártandó Speedster. A kiindulópont egy Carrera 4 Cabriolet, amit nem csak a hátsó ülésektől és tetőtől szabadítottak meg, de a csomagtérfedél, az elülső sárvédők és az ülések mögött lévő burkolat is karbonból gyártódik. A burkolat domborításai között kapott helyet egy apró, huzatmentesítő plexilap – ebbe gravírozták az ünnepi esemény logóját.