AUTÓTÍPUS KERESÉS
KOSÁR TARTALMA
A kosár jelenleg üres

Kovács Autó

Hyundai és Audi koalíció

Bár sokan már eltemették az üzemanyagcellás hajtás, úgy tűnik, hogy a dízelbotrányok miatt mégis csak előveszik a kutatásokat. Ott is igyekeznek felvenni az iramot, ahol ez idáig inkább dízelfejlesztésre költöttek.

 

A jó cél érdekében

 

Az Audi és a Hyundai még azok közé a vállalatok közé sorolható, akik az üzemanyagcellás, hidrogénhajtású járművekben látják a jövőt. Épp ezért a német és a dél-koreai gyártó el is kezdett kooperálni, és egy megállapodás keretén belül osztoznak fejlesztéseiken. A megállapodásban engedélyezik, hogy felhasználják egymás szabadalmait, egyes elemekhez pedig még hozzáférést is biztosítanak. A Hyundai jó alapnak bizonyul, mivel már a 2000-es évek elején elkezdték a fejlesztést, és 5 éve gyártják is kis darabszámban a hidrogéncellás járműveket. A végső cél a tömeggyártás olcsóbbá és hatékonyabbá formálása.

 

Hyundai Audi koalíció

 

Nagyobb hatótávolság

 

Jóllehet, az üzemanyagcellás verzió drágábbnak tűnik, és a töltőhálózat létrehozása is körülményesebb, mint az elektromos autók esetében, ám van néhány előnyük az utóbbiakkal szemben. A hidrogéntartály gyorsabban tölthető fel, ráadásul a hatótáv is nagyobbnak bizonyul, mint egy kizárólag elektromos autónál. A meghajtást ezeknél is villanymotor végzi, így az átállás sem okoz majd különösebb gondot, amint legyártják azokat a gyorsan tölthető és olcsó akkumulátorokat, amelyeket az ipar már úgy vár. Az Audi a 2020-as évek elejére tervezi üzemanyagcellás típusának gyártását, amelybe már részben saját gyártású, ám a Hyundai fejlesztésein alapuló hidrogén-üzemű hajtáslánc kerül. Mindehhez a két vállalat között nemrégiben létrejött keresztlicenc megállapodás enged utat.