AUTÓTÍPUS KERESÉS
KOSÁR TARTALMA
A kosár jelenleg üres

Kovács Autó

Hogy állunk az elektromos autókkal?

Akkor most van már jól használható elektromos autó, vagy nincs – merül fel a kérdés, amikor a gyorsan terjedő, de még mindig messze nem általános E autók kerülnek szóba. A válasz: igen is meg nem is.

Mi van a Tesla háza táján?

Ne foglalkozzunk az E autó jövőjével, hanem vessünk egy pillantást a jelenére. Jó példa lehet a Tesla Modell S, amely lassan 5 éve az utcán van, és tavaly már átesett az első arcfelvarráson is. Ez utóbbi igazán csak a hűtőrácsot érintette, illetve némi felárért elérhetővé vált a hozzá kifejlesztett automata pilóta is, amely üzembe helyezésekor részben átveszi a kormányzás, a gyorsítás és a fékezés feladatát az autó vezetőjétől. Ez azonban némileg megtévesztő, mert azért nem megy ez az autó sofőr nélkül. Arról nem is beszélve, hogy a felelősség végig azé, aki a kormány mögött ül, tehát egyáltalán nincs szó ennél a modellnél egy autonóm, vagy automata autóról.

Tesla elektromos autó

Akkor mit tud a Tesla Modell S?

Erős benyomást tesz az érdeklődőre a több mint 2 tonnás modell gyorsulása, ami 4 másodperc körül van 100 kilométerre. A végsebessége 250 km/h. Tekintélyt parancsoló a 469 lóerő, ami a két tonnányi jármű esetében is nagyon kedvező kilogramm/lóerő értéket jelent. A hatalmas limuzin a sportos teljesítmény ellenére a légrugózásával igen kellemes utazási komfortot nyújt. És ami az elektromos autóknál mindig az egyik legérzékenyebb pont: feltöltött akkumulátorral 400 kilométerre tud eljutni. Ez már annyit jelent, hogy hosszabb, akár nyaralási célú utazásokra is igénybe lehet venni. A jelenleg már Európa szerte elérhető akkumulátor töltő állomások útba ejtésének körültekintő megtervezésével szinte bárhová probléma nélkül el lehet tuazni vele. Hogy mégsem nyüzsögnek ezek a kiváló adottságú, kényelmes és környezetkímélő autók a kontinens útjain, az csak egy apróságra vezethető vissza, ami nem más, mint az ár. A Tesla Modell S P90D forintban közel 37 millióba kerül Németországban.