AUTÓTÍPUS KERESÉS
KOSÁR TARTALMA
A kosár jelenleg üres

Kovács Autó

60 éves a magyarok legnépszerűbb céges autója

Nemrég ünnepelte 60. születésnapját a cseh modell, aki kiválóan tartja magát. A Skoda Octavia a márka egyik zászlóshajója a mai napig. Emil Skoda alapító minden bizonnyal maga sem gondolta volna, hogy ez a modell a magyar cégek kedvence lesz, pedig mai napig ilyen menetlevélből van a legtöbb az irodavezetőknél, vagy kallódik valahol a csomagtartókban. 

 

Egy kis skodás történelem

 

A Skodát 1899-ben alapította Emil Skoda Csehországban, még a Laurint és Klement nevű céggel való fúzió után. Az 1920-as években már az egyik legjelentősebb gyárrá vált az országban, nem csak autókat és alkatrészeket, hanem traktorokat, teherautókat, motorokat, mozdonyokat is gyártott. Sőt, az I. világháború alatt fegyvereket is készítettek, de még hidakat is építettek. Ekkor már Magyarországon is népszerű márkának számított, ez pedig azóta is töretlen. Egészen a II. világháborúig szinte szárnyalt a cég, de aztán történt egy hatalmas leállás. 1945 után ugyanis hiányoztak a nyersanyagok, csak nehezen tért magához a régió ipara és gazdasága. Közel tíz évet kellett rá várni, amíg talpra állt a cég, akkor viszont ismét turbómotorral indult be. Az első Octavia 1959-ben gördült le a gyártósorról, ekkor került Magyarországra is belőle. Ez egy 1200 köbcentis modell volt. A motorja 40 lőerős, a végsebessége pedig óránként 110 kilométeres volt. A Skoda Octavia azóta is hihetetlenül népszerű kocsinak számít, de nem csak hazánkban. A Volkswagen 1991-ben vásárolta fel a céget, ez egy újabb lökést jelentett a márkának, azóta is tartja a prémium minőséget.

 

Skoda Octavia RS

 

Korszerű és könnyen szervizelhető

 

Az első, igazán korszerű Octavia 1992 járja az utakat, ez összefüggésbe hozható a fúzióval, ekkor nagyobb hangsúlyt kapott a modell felturbózása. Az Octaviából eddig közel 7 millió kelt el a világon, ma a harmadik generációjáról beszélünk. Ha hihetünk a Datahouse adatainak, akkor csak tavaly 5600 Octáviát vettek belőle a magyar cégek és az állami szervezetek. Ezzel pedig magasan vezeti a ranglistát, jócskán ráver a többi márkára. Érdekes adat, hogy a magánszemélyek alig a tizedét vették, ez a szám nem éri el az 600-at. Az összesen több mint 6000-es példányszám azonban igen magasnak számít a piacon. És miért pont ezt választják a magyar cégek? Tény, hogy megbízható, megfizethető autóról van szó. Elegáns, még sincs az egekben az ára. Fontos, hogy jó a fogyasztása az országúton, főleg a dízeles példányoknak.  Ami szintén nagyon lényeges, hogy az alkatrészek pótlása is megoldható kis összegből. Mivel rendkívül népszerű, ezért az autoszervizek is felkészültek belőle, szinte azonnal tudnak orvosolni minden gondot, és számos alkatrészt rendelni sem kell, mert a műhelyben úgyis van belőle.