AUTÓTÍPUS KERESÉS

Kovács Autó

Feltámad egy legendás német autómárka

Főnixmadárként születik újjá a húszas és harmincas évek meghatározó autómárkája, a Horch. A Horch csakúgy, mint az Audi, az Auto Union csoporthoz tartozott, így nem meglepő, hogy a „négykarikások” találták ki a projektet. Az elképzelések szerint az A8 csúcskategóriás kivitelei kapnák meg a mára már talán fájóan elfeledett nevet.

 

Egy kis Horch márkatörténet

 

A história egy August Horch nevű konstruktőrrel kezdődött. Horch, Karl Benz cégében dolgozott, azonban 1899-ben úgy határozott, hogy egy új céget hoz létre Horch Und Cie néven. Két évvel az alapítás után bemutatásra került 5HP nevű, 4,5 lóerővel rendelkező modellje, amely óránként akár 32 kilométer megtételét is lehetővé tett az utasai számára. Horch innovatív megoldásai közé tartozott, hogy autói kerekeit nem lánc, hanem tengely hajtotta meg, továbbá nevéhez köthető a csúszólemezes kuplung kifejlesztése is. 1904-ben 30 autót gyártottak, melyeket összességében jobbnak ítéltek meg, mint az akkori Mercedeseket. Horch szenvedélyes autóversenyző volt, ezért nem sajnált sem pénzt, sem időt a kísérletezésre. Ez olyannyira nem tetszett az igazgatósági tagoknak, hogy eltávolították az alapítót a vállalattól. Horch egy új cég létrehozását tervezte, azonban mivel saját neve az előző cég által már foglalt volt, egy másik nevet is találnia kellett. Az Audi név lett a győztes, melyet fia javasolt neki, hiszen az audire latinul azt jelenti, hogy hallgatni, csakúgy, mint német megfelelője a horch. A két cég 1932-ig teljesen külön élt, azonban ekkor a gazdasági válság hatása őket is elérte, így Horch cége és az Audi is beolvadt az akkori német gazdaság zászlóshajójába, az Auto-Unionba. A történetet nagyvonalakban innentől már mindenki ismeri, a Horch név eltűnt, az Audi viszont ma is szárnyal.

 

Horch Audi

 

Méltó ellenfelet kap a Maybach

 

A Horch név hivatalos bevezetésére vélhetően még közel 2-3 évet kell várnunk, ugyanis ekkor tervezik az Audi A8-as modellfrissítését. Az autó vélhetően a lehető legnagyobb W12-es vagy W8-as motort fogja megkapni, és az sem kizárt, hogy hibrid meghajtással is elérhető lesz a későbbiekben. A bejelentés mindenki számára egyértelmű üzenet lehet, hiszen nem titkoltan a Horch lenne a Maybach ellenfele. A várható fejlesztéseknek köszönhetően, amik egyébként a Maybach-típussal ellentétben nem fognak tengelytáv-növekedést eredményezni, egy erős riválisra számíthat a Mercedes S-osztály felső kategóriája. Több helyen felröppentek olyan hírek, hogy a Q8-as modellt is érheti hasonló beavatkozás, azonban ezt a hírt az Audi szóvivői nem kívánták megerősíteni.