AUTÓTÍPUS KERESÉS
KOSÁR TARTALMA
A kosár jelenleg üres

Kovács Autó

Ezért borzasztóan veszélyes kimerülten a volán mögé ülni

Csinálj pár guggolást, mozogj egy kicsit, fuss egy kört a kocsid körül, igyál energiaitalt, kapcsold be az autós ventilátort. Népi bölcsességek a fáradt sofőröknek, hogy elkerüljék a baleseteket. A legjobb persze az lenne, ha senki sem vezetne álmosan, de nem ilyen világban élünk. 

A fáradtság veszélyesebb az ittas vezetésnél

 

A magyar lakosság legalább 60-70 százaléka rossz alvó, de ez csak egy óvatos becslés, ennél lehet, hogy valamivel magasabb is az arány. A baleseti statisztikák pedig mindig arról szólnak, hogy a nem kipihent sofőrök még az ittas vezetőknél is több szerencsétlenséget okoznak. De mégis mit tehetsz, ha fáradtan indultál útnak? Igen, tudjuk, nyilván az lenne a legjobb, ha senki sem vezetne így. Főleg akkor, ha ténylegesen érzi, hogy a fáradtság még gondot is okozhat. Egész egyszerűen vannak olyan élethelyzetek, hogy nem lehet elkerülni az autózást, de legalább ilyen arányban vannak a felelőtlen sofőrök is. Olyan is előfordul, hogy a szervezetre minden ok nélkül tör rá a fáradtság, és minél előbb pihenésre lenne szüksége. Ha ez hirtelen, az autópályán történik meg, akkor arra nem lehet igazán felkészülni, kezelni viszont igen. Az is hozzátartozik az igazsághoz, hogy minden ember más és más. Lehet, hogy neked elég éjszaka négy óra alvás is ahhoz, hogy levezess ezer kilométert, míg más 200 kilométerre sem vállalkozik, ha nem pihent legalább nyolc órát. Döntsd el, te melyik típusba tartozol, és dönts felelősségteljesen. Azt azonban soha ne feledd, hogy nem csak te veszel részt a közlekedésben, így mindenkit veszélyeztetsz, ha rosszul döntesz.

 

Vezetés fáradtan

 

Mindenki másképp csinálja

 

Ha vezetés közben azt veszed észre, hogy egyre nagyobbakat pislogsz, és folyamatosan ásítasz, akkor gond lehet. Ha már azt veszed észre, hogy az út kezd elmosódni előtte és a színek is összefolytak, akkor nagy baj van. Az első alkalmas helyen húzódj le, mert azonnal meg kell oldanod ezt a helyzetet. A legbiztosabb az lenne, ha át tudnád adni a volánt valakinek, erre azonban nincs mindig lehetőség. Javaslatunk, hogy aludj egyet – lehet, hogy 10-15 perc is bőven elég ahhoz, hogy folytasd az utat. Főleg akkor, ha halaszthatatlan dolog miatt tartasz valahova. Ha úgy érzed, az alvás nem segítene, akkor mozogj egy kicsit. Mozgasd meg a levegőben a karjaidat, guggolj párat, vagy fuss egy kört az autód körül. Ezek a mozdulatok segítenek beindítani a vérnyomásodat, felébresztenek. Ha van nálad energiaital, és nem vagy az egészség megszállottja, akkor az is jól jöhet. Ha olyan pihenőhöz értél, ahol van benzinkút vagy bolt, akkor igyál meg egy kávét vagy vegyél valamilyen koffeines italt. Lehet, hogy néhány szem szőlőcukor is kisegít, de egy nagy adag édesség is csodákra lehet képes. A lényeg, hogy észrevedd a fáradtság csalhatatlan, veszélyes jeleit, és tegyél ellene valamit minél előbb.