AUTÓTÍPUS KERESÉS
KOSÁR TARTALMA
A kosár jelenleg üres

Kovács Autó

Ezekre figyelj, ha jogosítványra készülsz

Mindenki volt kezdő, még az a szerencsétlen autós is, aki ledudál, mert szerinte akadályoztad őt a forgalomban. Adunk néhány tippet, ha éppen most készülsz a forgalomba. A legfontosabb most, hogy gyakorlatot szerezz, és elfogadd az oktatód tanácsait. 

Bizalom az oktató felé

 

Ha túl vagyunk az elméleten, a KRESZ-vizsgát sikeresen letettük, akkor jöhet a rutin pálya és a városi vezetés, azaz kezdődhet a gyakorlati oktatás! A legtöbben ilyenkor elbizonytalanodnak, hiszen először ülnek a volán mögött. Az autó elsőre igen bonyolult szerkezetnek tűnik rengeteg pedállal, sebességváltóval, gombokkal, karokkal. Amikor elindulunk a forgalomban, olyan, mintha minden gyalogos, kerékpáros és autós ellenünk fogott volna össze. Hiába szedtünk össze eddig rengeteg elméleti tudást, a gyakorlatban igen nehéz azt alkalmazni, sokan azonnal elfelejtenek mindent, amint a kormány mögé kerülnek. Természetesen senkit sem lehet hibáztatni, ha kicsit izgul, de fontos, hogy ne ess pánikba ilyenkor! Az oktatód melletted ül, azért vannak neki is pedáljai, hogy ha szükséges, akkor közbe tudjon avatkozni. Bízz meg benne, ő mindig figyel, teljesen biztos, hogy nem lehet gond, ha veszélyt észlel, azonnal reagál. Az alkalmasságához nem férhet kétség, hiszen ő is rendszeresen számot ad a tudásáról, így biztosan jó kezekben vagy. Ha valamiért mégis azt érzed az első néhány óra után, hogy képtelen vagy megbízni benne, vagy egyszerűen sehogy sem jöttök ki egymással, akkor válts oktatót. Erre minden lehetőséged megvan.

 

KRESZ táblák sokasága

 

A rutin meg az évek

 

A legelső alkalom, amikor majd a volán mögött ülsz, egyszerre lesz izgalmas és frusztráló is. Rengeteg dologra kell majd figyelned, ez elsőre biztosan lehetetlennek tűnik majd. Pedig hidd el, nem az! Koncentrálj, terjeszd ki a figyelmedet, és összpontosíts. Csak az első néhány órát kell túlélned, utána már tudni fogod, hova kell nyúlnod, ha váltani szeretnél, és érezni fogod majd a kuplungot is. Megszokod a forgalom többi szereplőjét, nem azt érzed majd, hogy egy összeesküvés áldozata vagy. Az oktatód közben mindent lépésről lépésre türelmesen elmagyaráz majd, akár többször is. Elárulunk egy nagy titkot: minden bizonnyal nem sikerül majd minden elsőre. Lehet, hogy nem jön össze az első és a második párhuzamos parkolásod, megeshet, hogy visszagurulsz kicsit a kézifékes indulásnál, de még az is, hogy lefulladsz indulás helyett. Ilyenkor ne feledd, hogy senki sem hivatásos sofőrként kezdte, valószínűleg az szerencsétlen sem, aki rád dudál, mert szerinte akadályoztad a forgalomban. Ne foglalkozz másokkal, légy minél megértőbb és türelmesebb magaddal. A vezetésnél hatványozottan igaz, hogy a gyakorlat teszi a mestert. Akkor se ess kétségbe, ha a vizsgádhoz közeledve az oktatód néhány plusz órát ír elő.