AUTÓTÍPUS KERESÉS
KOSÁR TARTALMA
A kosár jelenleg üres

Kovács Autó

Európa első autonóm tesztpályája a Brandenburgi kapunál

Jelképes jelentősége van, hogy Európa első, az autonóm, vagyis vezető nélkül közlekedő autók valós forgalomban történő tesztelésére kijelölt pálya a Berlin, egyben Németország jelképének számító Brandenburgi kapunál lesz.

A Győzelem oszlopánál is szenzorok lesznek

A berlini Június 17-i sugárúton 3,7 kilométer hosszan építik ki a mintegy milliónyi szenzor üzembe állításával Európa első normál forgalmi körülmények között működő tesztpályáját az autonóm járművek számára. A hatalmas mennyiségű érzékelőt a forgalomirányító lámpákba, villanyoszlopokba, útjelző táblákba, a környező épületek falába és az aszfalt alá építik be. Csak ez a munka egy évet fog igénybe venni, hogy utána mintegy két éven át végezhessék a teszteket. A 2019-ig tartó kísérletsorozatra a kutatást vezető DAI-Laborsnak 3,7 millió euró áll a rendelkezésére.

Brandenburgi kapunál az autonóm tesztpálya

Ezernyi cég együttműködése

A vállalkozás jelentőségét és fontosságát mutatja, hogy benne száz számra vesznek részt az elektronikai gyártók, az autógyárak és a szoftvercégek, amelyek kivétel nélkül egy igazi műszaki forradalom előtt állnak. Amit vizsgálni fognak az nem más, mint hogy ez a megszámlálhatatlan berendezés, érzékelő, komputer és program hogyan képes egymással szorosan és folyamatosan együttműködni és önálló döntéseket hozni a forgalom függvényében. Digitális irányítás alá kerülnek a közlekedési lámpák is, amelyek jelzései akkor is eljutnak az autókhoz, ha egyébként nem láthatóak egy nagyobb kocsi takarásában. A hálózatba szervezett autonóm gépjárművek digitális irányítása nem csak a közlekedés biztonságát növeli, de csökkenti az energiafelhasználást is. A szabad parkolóhelyek felajánlásával is egyszerűsíti az autósok életét.