AUTÓTÍPUS KERESÉS
KOSÁR TARTALMA
A kosár jelenleg üres

Kovács Autó

Egyesíti erőit a BMW és a Daimler

Összefog az autómegosztó szolgáltatások területén az egyaránt német BMW és Daimler. Fel akarják venni a versenyt a nagyvárosi közlekedés új szereplőivel, az olyan sofőrszolgálatokkal, mint az Uber és a Didi.

 

Így lehet elérni a fiatalokat

 

Autómegosztó szolgáltatásának egyesítésére készül két német autógyártó társaság, a BMW és a Daimler. A két társaság hónapok óta tárgyal a fúzióról. Az autómegosztó vállalatok üzleti modelljének lényege, hogy a felhasználó havi tagsági díjért és percalapú használati díjért bármikor szabadon autózhat a flottához tartozó kocsikkal a szolgáltatás működési területén. Első lépésként a BMW 208 millió euróért, azaz 64,5 milliárd forintért megvásárolta a Sixt autókölcsönző cég ötvenszázalékos tulajdonrészét a DriveNow nevű, közösen működtetett autómegosztó vállalkozásból. Így megnyílt az út a DriveNow és a Daimler százszázalékos tulajdonában lévő Car2Go autómegosztó vállalkozás egyesülése előtt. Mindkét cég veszteséges, főleg a terjeszkedés költsége miatt. Azonban az üzletág fejlesztése a BMW-nek és a Daimlernek is fontos, mert a nagyvárosok belső kerületeiben működő autómegosztó szolgáltatásokkal könnyebben elérik a fiatal célcsoportokat, és hatékonyabban bevezethetik elektromos modelljeiket.

A perc alapon bérelhető autó

Lényeges a töltőhálózat kiépítése

 

A fúziótól azt várják, hogy kisebb ráfordítással építhetik ki az elektromos kocsikhoz szükséges töltőhálózatot, és együtt jobb esélyekkel vehetik fel a versenyt a nagyvárosi közlekedés új szereplőivel. Elsősorban a sofőrszolgálatokkal, mint az Európában terjeszkedő amerikai Uber és a kínai Didi, amelyek flottája a belátható jövőben önvezető kocsikból állhat. A 2011-ben alapított DriveNow tizenhárom európai nagyvárosban működik, összesen 6250 autóval. A 2010 óta működő Car2Go világszerte huszonhat városban van jelen, flottája tizennégyezer kocsiból áll. Egyesülésükkel a legnagyobb európai autómegosztó jöhet létre.