AUTÓTÍPUS KERESÉS
KOSÁR TARTALMA
A kosár jelenleg üres

Kovács Autó

Egy Volvo lett az év autója 2018-ban

Átadták a 2018-as Év autója díjat: a szavazáson a Volvo XC40 végzett az élen, megelőzve a Seat Ibizát és az új 5-ös BMW-t. A győztes modell alapára 8,5 millió forintról indul, a csúcsváltozat 13,5 milliótól kezdődik.

 

Heten „küzdöttek” a döntőben

 

A Genfi Autószalonban hirdették ki, hogy melyik új modell lett az Év autója 2018-ban. Az első helyet a Volvo XC40 szerezte meg, a szabadidő-autót szinte megszorítani sem tudta a többi modell. Második lett a Seat Ibiza, a harmadik helyen az új 5-ös BMW végzett. A döntőbe hét autó jutott, a dobogósokon kívül a Kia Stinger, a Citroën C3 Aircross, az Audi A8 és az Alfa Romeo Stelvio. A győztes ára 8,5 millió forintról indul, ezért 156 lóerős modellt kap a vásárló. A csúcsváltozat 247 lóerős, ez 13,5 milliótól kezdődik. Az olcsóbb változatok elöl hajtanak és manuális a váltójuk, az erősebb motorokhoz széria a nyolcfokozatú automataváltó és a Haldex-rendszerű összkerékhajtás. Az autó különlegessége, hogy a mobiltelefonokat egy speciális, indukciós töltésre képes dobozba kell tenni, amelyhez az Apple- és az Android-kapcsolódás is alapáron jár. A XC40 az első Volvo, amely már az új fejlesztésű CMF platformra épül. Ezt a kis és kompakt méretű autók számára fejlesztették ki.

Volvo, mint az év autója 2018-ban

Amit a szavazásról érdemes tudni

 

Az európai Év autója díjat hét autós szaklap alapította. Az olasz Auto, a spanyol Autopista, a holland Autovisie, a brit Autocar, a svéd Vi Bilägare, a francia L'Automobile, valamint a német Stern szerkesztősége ítélte oda először 1963-ban. Az első, 1964-es nyertes a Rover 2000 volt. A zsűri minden évben olyan modellek közül választ, amelyek 12 hónapon belül kerültek piacra. Első lépésben 35 autóra szűkítik a listát, a döntőbe hét kocsi jut be. Minden zsűritag 25 pontot oszthat szét, de egy autónak sem adhat 10-nél többet. 2017-ben a Peugeot 3008, előtte az Opel Astra, 2015-ben pedig a Volkswagen Passat lett a befutó.