AUTÓTÍPUS KERESÉS
KOSÁR TARTALMA
A kosár jelenleg üres

Kovács Autó

Dizájn mindenekfelett – Fiat 500 2019

Ha létezik olyan formaterv az autózás világában, amely bevonul a halhatatlanság csarnokába, a Fiat 500 játékos világával és cukiság faktorával mindenképp közéjük tartozik. Az eredeti, 1957-től gyártott Cinquecento nyomán felújított és modernizált 500-as modell minden, magára valamit is adó hipszter és nő álma, ugyanakkor úgy tűnik, az olasz gyártó még 2019-ben sem hallotta meg a modern idők hívószavát. 

Mire elég a befagyasztott külső? 

 

Előnye, de ugyanakkor mostanra már talán hátránya is a Fiat alkatrész gyártó 500 modelljének az, hogy az eredeti változat felújításakor szinte tökéletes formatervet alkottak. Kisebb módosításokat évről évre végeznek modellen, de mára már ezek sokszor hátrányára válnak a kialakításnak. Érezhették ezt az olasz gyártónál is, éppen azért jó pár évvel ezelőtt kiadtak egy limitált változatot is. A Fiat 500 1957 Edition a retró jegyében született, azonban 2016 után kimaradt a választható modellek sorából. Az idei évben ismét visszatér a vintage kerekekkel, eredeti színezéssel, bőr kormánykerékkel és elefántcsont-imitációkkal tarkított változat is. Azt azonban jól tudjuk, hogy nem minden a dizájn. Mi a helyzet a biztonsággal?

 

Piros Fiat 500

 

Biztonság és modern technológia szögre akasztva

 

Hiába azonban a nosztalgiahangulat, ha az új autó belső technológiája évek óta szinte változatlan. Már-már érthetetlen, hogy az 500-assal mindenkor a hipszterséget, fiatalságot és női célközönséget meghódítani vágyó olasz szakemberek miért gondolják úgy, hogy még 2019-ben is megbocsájtható a modern biztonságot szolgáló rendszerek kihagyása. A Fiat ezen modellje soha nem kapott többet három csillagnál az EURO NCAP teszteken, ehhez társul hozzá a sávelhagyó és egyéb aktív rendszerek teljes hiánya a kisautóban. Ezek hiányában márpedig nehéz lesz meggyőzni az aggódó szülőket (is), hogy megfelelő választás az amúgy menőség szempontjából előkelő helyet elfoglaló kisautó. Mi több, a digitalizáció hiánya nem csupán itt érhető tetten – a más autók esetében legtöbbször alapfelszereltségnek számító okostelefon-csatlakoztatás is kimaradt a választékból, pedig a fiatalok becserkészésének ez igazán egyszerű módja lehetett volna, főként mivel érintőképernyővel rendelkezik a modell. Ami a kocsi meghajtását illeti, nem kell órákat eltölteni tesztek olvasásával – a már megszokottnak mondható, 1.4 turbo-4-es motort kapta modell. Az alapváltozatban ez 135 LE, a sportos Abarth esetében 157 LE mozgatja a kasztnit. Automata és kézi sebességváltó közül választhatunk, a kocsi ugyanakkor rendelhető teljesen elektromos meghajtással is.