AUTÓTÍPUS KERESÉS
KOSÁR TARTALMA
A kosár jelenleg üres

Kovács Autó

Bye bye, Bogár!

Folyamatos gazdasági átalakuláson megy keresztül a Volkswagen csoport, ennek sajnos komoly áldozatai is vannak. A talán mindenki számára legfájóbb veszteséget az jelenti, hogy leállítják a mára már kultikus négykerekűnek számító Volkswagen Bogár gyártását. A Bogár modellt 1938 óta gyártják, fájó szívvel konstatálhatjuk, 80 évet élt.

 

Nagyívű karrier

 

Az első Bogár 1938-ban gördült le a futószalagról a wolfsburgi Volkswagen üzemben. A sorozatgyártásra azonban még néhány évet várni kellett, ugyanis az évszám ismeretében kitalálhatjuk, hogy közbeszólt a második világháború, így a gyár minden kapacitását felemésztette a katonai eszközök készítése. A nagyüzemi gyártási munkálatok csak a háború után, 1945-ben kezdődhettek el. Ebben évben közel 2000 darabot sikerült legyártani és nem is maradtak „gazda” nélkül, hiszen a német posta és a megszálló erők is szívesen használták a négykerekűeket. Egy év elteltével már 5000 márkáért magánszemélyeknek is lehetőségük nyílt a vásárlásra. Az autó nagyon sikeres volt Európában és az amerikai földrészen is, 1979-től az Egyesült Államokban is és nem csak Közép- és Dél-Amerikában forgalmazták. A Bogár életútjában egyébként jelentőségteljes dátumnak számít az 1972-es év, amikor az eladott darabszámban megelőzte a Ford T-modellt. Ezután az eladási statisztikák továbbra is romlottak, hiszen egyre több jóval modernebb kisautó jelent meg a piacon. Ennek okán leállították a németországi gyártást, így további példányok már kizárólag Brazíliában és Mexikóban készültek. 

 

VW Beetle

 

A teljes leállás okai

 

Az utolsó darabok jövő év júliusában fognak legurulni a mexikói Puebla üzem gyártósorairól. A Volkswagen döntése mögött egyértelmű gazdasági elhatározás áll, miszerint az egyre kevésbé fogyó bogárhatúak helyett áttérnek a jelenlegi trendeknek megfelelő SUV típusok gyártására. Az Egyesült Államokra, mint külön bolygóra tekintenek, itt a jól fogyó, nagy, családi és elektromos meghajtású és önvezető autók gyártására fogják helyezni a hangsúlyt. Hinrich Woebcken a cég észak-amerikai vezetője azonban jó hírrel is szolgált a modell szerelmeseinek. Ugyan kijelentette, hogy a későbbiekben sincs tervben a bogár feltámasztása, de a teljes leállás előtt még el fog készülni két különleges változat. Azonban nekünk, európaiaknak sajnos ez csak sovány vígaszt jelenthet, mivel ezen változatokat kizárólag az Egyesült Államokban fogják piacra dobni. A bogárhatú gyártása mára történelem lett, három generációt és valamivel több mint 21,5 millió eladott darabot élt meg. A rajongók táborában vélhetően nagy űrt fog maga után hagyni a kis autó.